• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läderband som inte strax börjar lukta roadkill i juli, vad köper ni?

trumpetera

Silver
Som rubriken inte antyder, utan överförklarar, letar jag efter snygga och bra läderband till äldre ur som klarar att svettas något i utan att dom börjar lukta som rubrikens exempel.

Vad använder ni, alternativt hur underhåller ni era band?

Jag brukar torka av insidan med handsprit, och det räddar upp en del, men rakt inte allt....

Ett förslag är Hirsch Performance och modellerna George, Paul och James. Använder själv och tycker de är snygga både att se på och sköna att bära. Fungerade bra i somras.
IMG_20181025_073046.png

Det är som allt läder man bär, det måste torka ut helt mellan användningarna annars kan det gå snabbt utför. Tex Camille Fournet har som tillägg att man kan få gummi som foder på baksidan av bandet.

Jag använder inte läderband i värmen, dels pga lukt, dels pga jag ogillar känslan. Jag har mao ett sommarombyte till mina klockor :) Slänger dem på länk, perlon eller nato och sedan tillbaka på läder när det blir höst.

Tillbaka
Topp