• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband till Aqua terra 39mm?

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Letar efter ett läderband till en Omega Aqua terra 39mm med svart urtavla. Någon som har några tips på en butik med bra priser och ett okej band, kollat lite på hirsch men 400kr tycker jag är i överkant.

Tänkte på något sånt här men lite mörkare (Fult nog så stal jag bilden):

IMG_4104_zps0zbwfdzd.jpg
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Okej låter bra! Hittade dock inte riktigt något jag gillade i färg, är ute efter ett omönstrat cognacsfärgat band.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är 400:- i överkant för ett läder? Har hirsch ens något under en röding?

Finns lite diverse läderbandstillverkare här på forumet som sägs vara mycket bra. Har tyvärr inte testat dom själv. Kolla typ debeer annars, de är billiga och jag minns att jag haft några förr.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
I övrigt kan jag ju tycka att man kan unna sig ett dyrare band om designen är rätt, till en klocka för 40k. Men det är bara jag.

Bifogar bild på ett snarlikt band jag har just nu från Hirsch, 799:- Typ cognac-ish till rödbrunt beroende på ljus.
image.jpeg
 
I övrigt kan jag ju tycka att man kan unna sig ett dyrare band om designen är rätt, till en klocka för 40k. Men det är bara jag.

Omega har gjort ett ganska snabb resa up-scale och det där är kvartsversionen av AT 2500; minns inte exakt men de listade väl på 15-17k när det begav sig för tiotalet år sedan. Tycker man att de 2-4k Omega vill ha för en originalrem till viklås är för mycket så finns det remmar från andra leverantörer för en tusenlapp eller så som är specialsydda för Omegas viklås (om det är det TS använder).

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Omega har gjort ett ganska snabb resa up-scale och det där är kvartsversionen av AT 2500; minns inte exakt men de listade väl på 15-17k när det begav sig för tiotalet år sedan. Tycker man att de 2-4k Omega vill ha för en originalrem till viklås är för mycket så finns det remmar från andra leverantörer för en tusenlapp eller så som är specialsydda för Omegas viklås (om det är det TS använder).

Vänligen
Forumets undersköterska

Aha! Min miss där. Tack för upplysningen!
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Omega har gjort ett ganska snabb resa up-scale och det där är kvartsversionen av AT 2500; minns inte exakt men de listade väl på 15-17k när det begav sig för tiotalet år sedan. Tycker man att de 2-4k Omega vill ha för en originalrem till viklås är för mycket så finns det remmar från andra leverantörer för en tusenlapp eller så som är specialsydda för Omegas viklås (om det är det TS använder).

Vänligen
Forumets undersköterska

Förlåt för det sena svaret. Kan du ge några tips på sådana leverantörer? Har tittat lite på the watchguys, panamatime osv men utan vidare lycka då jag söker ett mörkare coqnacs färgat band till oem viklås. Har beställt ett fluco 20mm/18mm som har padding men cognacs färgen var för ljus så körde på ett mörktbrunt/dunkel braun/oxblood.
 
Topp