• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderband till dressklockan

Baloo

Omega
Tjena!

Har ända sedan jag skaffade mig min Sjöö Sandström Royal Steel stört mig väldigt mycket på läderarmbandet som ingår som original.
Jag har länge funderat över att byta till något mer "råare" läderband då jag alltid tyckt att det passat bättre än alligatorskin som jag förknippar med diverse parfym klockor.
Är det någon som har egna bilder på ett liknande bytte man själv gjort/sett på flödet på instagram eller facebook?
Vad finns det för olika alternativ att välja mellan om man vill ha ett högkvalitativt armband?
Bilden nedan är ett exempel på vad jag kikat på, lite inspirerad av Tudor Bronze modellen.
hirsch-ranger.jpg
 
Q

Qvintus

Guest
Googlade lite med sökorden +assolutamente +strap och då kom det upp liknande läderband som i TS-bild överst. Har själv OEM assolutamente-band till min Radiomir. Men sådana band går att hitta även till andra klockor. Sökorden ovan med tillägget +Hirsch gav också resultat; likaså sökorden +suede +strap. Ofta är det Hirsch som gör klockbanden till många märken. Således bör det gå att hitta alternativ från olika sajter och tillverkare. Även S&S-återförsäljare bör kunna ge tips.
 
Topp