• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderleverans!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ja, att läder som material upplever en sinnessjuk "skjuts" just nu har nog inte undgått någon. Våran egen läderguru cheepo måste ju knyppla och tråkla så fingrarna blöder. Däremellan hinner hann även med att fixa lite till mig. Således damp det ner en grön påse fylld med olika hudar idag, tack!

xmGNGbI.jpg



Jag har blivit lite sugen att börja göra egna remmar igen. Sagt och gjort, första remmen av cheepoläder fick bli till suben. Ja, nu hör jag suckandet från alla länkdårar. Dock är en occasional läderdejt, på några timmar någon gång då och då, något som piggar upp förhållandet till klockan, med vetskapen om att länken alltid åker tillbaka på.

0haOczC.jpg

yQx2KJW.jpg

XJhjEkq.jpg

ao69QlG.jpg
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Riktigt bra knåpat. Man blir sugen att prova själv.
Kan bara tänka mig att det blir snyggare när sömmarna fått fightats med naturen ett tag.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Trevligt! Lite slöjdande är inte fel. Nioåringen kom hem med en ypperligt välslipad smörkniv idag. Fick en rejäl genomgång av alla tillverkningsmoment plus vilka verktyg som varit inblandade också. Fantastiskt vilken talang. Kanske kan få henne att göra läderband till mig... :D

Ja, du ser ut att vara talangfull också. :happyhappy:

A
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Snajdigt! Bra jobbat! Tycker också det passar utmärkt och att länk är bäst. Den subben skulle iofs tom passa på raggarlänk :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bravo. Men de två stygnen längst ut på bandet kunde du imho lämnat därhän.
 
Topp