• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderslöjd är så jävla töntigt...

Camo00

Patek
Ja, så tänkte jag i nästan 40 år. Jag såg det här framför mig:
näverslöjd.jpg



Men sen blev jag intresserad av klockor, medlem här, och fick se alla schyssta straps och annat som tillverkas av våra gurus.
Så jag provade att göra ett strap, och sen var jag fast!!

Här är några exempel på vad jag lyckats tillverka såhär långt:
Kurirvaumlska1_zpsy1mkqlnn.jpg

WalletLove1_zps6jbnesoe.jpg

Minbag_zpstqtttbg5.jpg

SkaumlrpJB_zps0iikdjqv.jpg

IMG_20150712_174936.jpg

IMG_20150526_232522.jpg



För Er som är intresserade finns det mesta jag gör på Instagram:
https://instagram.com/cutbycalle/

Tack till @cheepo63, @Anders W, @MickeJ, @easy rider och alla andra duktiga slöjdare för inspiration och tips!! :)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, så tänkte jag i nästan 40 år. Jag såg det här framför mig:
näverslöjd.jpg



Men sen blev jag intresserad av klockor, medlem här, och fick se alla schyssta straps och annat som tillverkas av våra gurus.
Så jag provade att göra ett strap, och sen var jag fast!!

Här är några exempel på vad jag lyckats tillverka såhär långt:
Kurirvaumlska1_zpsy1mkqlnn.jpg

WalletLove1_zps6jbnesoe.jpg

Minbag_zpstqtttbg5.jpg

SkaumlrpJB_zps0iikdjqv.jpg

IMG_20150712_174936.jpg

IMG_20150526_232522.jpg



För Er som är intresserade finns det mesta jag gör på Instagram:
https://instagram.com/cutbycalle/

Tack till @cheepo63, @Anders W, @MickeJ, @easy rider och alla andra duktiga slöjdare för inspiration och tips!! :)
Snyggt jobbat!! Jag gillar speciellt väskan på första bilden. Keep up the good work! :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Riktig talang mannen. Riktigt vasst designade! Ren nyfikenhet, vad har du för bakgrund när det kommer till design och hantverk i allmänhet?

EDIT: Vad ska du har för plånboken? :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Vilken överraskning C ! Att du sysslade med detta har du aldrig nämnt då vi setts på gtg, och dessutom så talangfullt. Väskan på bilden under tomtefarbrorn är ju grymt snygg! Hade jag inte precis köpt en liknande så hade jag bönat om att få göra en beställning… :)
/K
 

rogart-63

Patek
Vilka snygga jobb du har gjort .Men hade föreställt mig att du såg annorlunda ut :D. Tygväskorna och mobilfodralen på insta är skitsnygga . Fick lite inspiration till att tillverka några nyckelringar när jag såg dina .
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
WTF!!! Har missat helt att du hade någon talang...;-)
Väskorna var otroligt snygga!
Keep it up!!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den dagen du tillverkar en till väska av samma snitt som på första bilden är du välkommen att skicka en pm till mig med önskat pris så återkommer jag med adress du kan skicka till.
Förbannat snygg.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den dagen du tillverkar en till väska av samma snitt som på första bilden är du välkommen att skicka en pm till mig med önskat pris så återkommer jag med adress du kan skicka till.
Förbannat snygg.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt snygga grejer, har precis gett mig på lite större projekt efter en tur till Tärnsjö, var hittar du lås, ringar och övriga ståldetaljer?
 

Camo00

Patek
Riktig talang mannen. Riktigt vasst designade! Ren nyfikenhet, vad har du för bakgrund när det kommer till design och hantverk i allmänhet?

EDIT: Vad ska du har för plånboken? :)
Tack! Har ingen bakgrund. 2a i syslöjd 1990... :)
PMa mig om plånboken..?!


Har du gjort några cigarrfodral för innerfickan?
Inte än, men det ligger i pipeline. Har några prototyper på gång, med och utan tuber...


WTF!!! Har missat helt att du hade någon talang...;-)
Väskorna var otroligt snygga!
Keep it up!!
Det visste ju inte jag heller, kan ju inte ens göra snygga pepparkakor eller slå in paket... :)
 

Camo00

Patek
Vilka snygga jobb du har gjort .Men hade föreställt mig att du såg annorlunda ut :D. Tygväskorna och mobilfodralen på insta är skitsnygga . Fick lite inspiration till att tillverka några nyckelringar när jag såg dina .
Tackar!!
Men hur menar Du att jag ser ut..? Min nuna finns väl inte på Insta..? :)
 
Topp