• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderslöjd är så jävla töntigt...

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Aldrig provat att göra den så liten som möjligt, men testar om Du vill... Ett fack då?
Hmm, gärna olika fack men max 3st. Vet inte hur jag tänker mig egentligen :)

Typ såhär kanske :
20942839-origpic-c6a0bb.png
20942839-origpic-f3f80e.png
Gents_CanvasCardHolder_GEN043_3_LO-1000x800.jpg
 

Depp-Erik

Cartier
Behöver en ny laptopväska och blir så jäkla sugen när jag läser denna tråd!!!

Ni som har gjort väskor, vad använder ni för tjocklek på läder och hur mycket går det åt?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Behöver en ny laptopväska och blir så jäkla sugen när jag läser denna tråd!!!

Ni som har gjort väskor, vad använder ni för tjocklek på läder och hur mycket går det åt?

Jag använde 2,5mm + 4mm i botten men nästa gång jag gör en väska så blir det samma (2,5mm) hela vägen. Köpte en sida på Tärnsjös outlet och det finns mycket kvar efter väskan är klar:)
 

Camo00

Patek
Behöver en ny laptopväska och blir så jäkla sugen när jag läser denna tråd!!!

Ni som har gjort väskor, vad använder ni för tjocklek på läder och hur mycket går det åt?
Som @Matts kör jag 2,5-3 mm på messenger/portfölj... Har labbat lite med typ totebags och planerar en weekendbag, men då kör jag tunnare, typ 1 mm getskinn. Åtgången beror på storlek, konstruktion och detaljer, men jag har hittills inte fått ut mer än två väskor per kohud, men då blir det rätt mycket spill...
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Korthållare/plånböcker anpassade för att rymma Skånetrafikens och Västtrafiks jobbiga plastfickor i mittenfacket... Funkar riktigt bra för pendlande med lätt packning... :)
Rymmer upp till tio kort lätt! Finns för närvarande i svart getskinn samt rött och brunt vintageläder...

DSC_1433.JPG
DSC_1450.jpg
DSC_1444.jpg
IMG_20151010_195215.jpg
Hur tajt är en sådan där? Skulle lätt kunna tänka mig typ den nedre förutsatt att man kan ha några få kort i utan att det glappar för mycket.
 

Glusch

Cartier
Följdfråga, möjligt att få dem gjorda med fickorna åt andra hållet/på andra ledden? Och vad tror du ungefär att det skulle kosta att få en sån gjord?

alltså typ:
hhxjk39
 

kbw

Omega
2-Faktor
@Camo00 riktigt snygga grejer! Hur lång tid tog det innan du kunde göra något så avancerat som en av väskorna i första posten?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Egentligen inte, men har med framgång använt mina mobilfodral till glasögon... :)
DSC_0484.JPG

Snyggt!

Har varit på span efter något glasögonfodral liknande det ovan dock, det enda jag hittat hittills är just Böle - känns inte riktigt prisvärt. Fundera på om det skulle gå att snickra ihop något, är spekulant!
 
Topp