• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>

Chuck

Patek
2-Faktor
Alla vet hur det är eller iaf jag vet. Jag har alltid bestämt mig för en klocka jag ska köpa "nästa år" och det har slutat käpp rätt.

Nu har vi chansen att trigga och peppa varandra inför 2015 i hela 12 månader efter avlagt löfte här.

Så komigen drömmare, sparare och realaction gubbar! Posta ditt löfte! Kom-ihåg att tråden kommer hållas levande av WISarna med superminne :D


Jag ska köpa en Seiko SKX013, det lovar jag!

66498820ed391cb5a90ca010574dcaff.jpg
 

Hugii

Audemars
Lite tips hur du bäst håller nyårslöfte :)

1. Var realistisk: Det enklaste sättet att misslyckas med att hålla nyårslöften är när du gör dem för svåra. Sträva istället efter att ha ett mål som du kan nå, försök till exempel att undvika en viss typer av klockor oftare än vad du gör idag.
2. Planera: Bestäm hur du ska undvika frestelsen att flippa. Detta kan innebära att du måste ringa en KS-vän för hjälp, träna på att tänka positivt, Alla klockor räknas :) .
3. Prata om det: Håll inte dina nyårslöften hemligt. Berätta för dina KS-familj som kommer att vara där för att stötta dig och motivera dig.
4. Belöna dig själv: Det här betyder inte att du ska köpa allt som dyker upp på "köp/sälj". En ny klocka i månad kan också räcka :).
5. Anteckna din utveckling: Kortsiktiga mål är lättare att hålla, och små framgångar kommer att hjälpa dig att vara motiverad. Istället för att fokusera på att gå upp 10 klockor i månad, fokusera istället på de första 5 klockor. Dokumentera allt i "vad gör du just nu-tråden", "Den första och enda Dagens klocktråd!" och "Nu är det fredaaaaag-tråden" där vi kan hålla koll på din utveckling.
6. Var inte hård mot dig själv: Det är enkelt att fokusera för mycket på resultatet och kritisera sig själv när man har misslyckas på Sälj-avdelningen. Din klocka kommer att säljas, dumpa inte priserna varje kväll :)
7. Ge inte upp: Experter säger att det tar 21 dagar för en ny klocka att bli till en vana, och ungefär 6 månader för att den ska bli en del av din personlighet.
8. Fortsätt att försöka: Om du har slutat hålla ditt nyårslöfte vid mitten av februari, bli inte besviken. Börja om på nytt! Det finns ingen orsak till varför du inte kan köpa dig ny klocka vilken tid på året som helst.

Lycka till :)
 
Lite tips hur du bäst håller nyårslöfte :)

1. Var realistisk: Det enklaste sättet att misslyckas med att hålla nyårslöften är när du gör dem för svåra. Sträva istället efter att ha ett mål som du kan nå, försök till exempel att undvika en viss typer av klockor oftare än vad du gör idag.
2. Planera: Bestäm hur du ska undvika frestelsen att flippa. Detta kan innebära att du måste ringa en KS-vän för hjälp, träna på att tänka positivt, Alla klockor räknas :) .
3. Prata om det: Håll inte dina nyårslöften hemligt. Berätta för dina KS-familj som kommer att vara där för att stötta dig och motivera dig.
4. Belöna dig själv: Det här betyder inte att du ska köpa allt som dyker upp på "köp/sälj". En ny klocka i månad kan också räcka :).
5. Anteckna din utveckling: Kortsiktiga mål är lättare att hålla, och små framgångar kommer att hjälpa dig att vara motiverad. Istället för att fokusera på att gå upp 10 klockor i månad, fokusera istället på de första 5 klockor. Dokumentera allt i "vad gör du just nu-tråden", "Den första och enda Dagens klocktråd!" och "Nu är det fredaaaaag-tråden" där vi kan hålla koll på din utveckling.
6. Var inte hård mot dig själv: Det är enkelt att fokusera för mycket på resultatet och kritisera sig själv när man har misslyckas på Sälj-avdelningen. Din klocka kommer att säljas, dumpa inte priserna varje kväll :)
7. Ge inte upp: Experter säger att det tar 21 dagar för en ny klocka att bli till en vana, och ungefär 6 månader för att den ska bli en del av din personlighet.
8. Fortsätt att försöka: Om du har slutat hålla ditt nyårslöfte vid mitten av februari, bli inte besviken. Börja om på nytt! Det finns ingen orsak till varför du inte kan köpa dig ny klocka vilken tid på året som helst.

Lycka till :)

He he :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Se till att innehållet i lådan används på veckobasis, annars ut. Med undantag för mögel speedmastern.

Har redan sats i rullning, sen tror jag att jag måste se över inköpsordningen kommande år, hade tänkt "jag, jag, damen" - blir förmodligen jag, damen, jag... Typiskt.. När vill ha begäret är så stort.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Köpa så lite som möjligt och lägga på hög till 50-års klockan.

Så jävla trist... Får se hur det går.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
För många olika planer för löften.
Men va fan....
En till Orientdykare till samlingen kan jag väl lova (tror jag).
 

lex

Omega
Mitt nyårslöfte för 2014 var att inte köpa någon klocka under hela 2014. Mycket tråkigt nyårslöfte... men jag har lyckats hålla det och snart är året slut. :) För 2015 blir det inga nyårslöften.
 
  • Like
Reactions: SFS

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Efter att ha rannsakat året kan jag konstatera att vi har problem....

Omsättningen i år:

Bulgari Diagono in jan ut maj
Hublot Mag Bang in maj ut juni
Audemars Piguet ROO Safari in juni ut sep
Tudor Pelagos in mars ut sep
Rolex Submariner 16808 in/ut sep
Rolex Daytona 16520 in sep ut dec
Patek Philippe 5711r in sep -
Patek Philippe 5980 in mars -
Panerai 312 in nov ut dec -
Swatch sistem 51 in juli
Audemars Piguet 15400 in dec
Rolex 16718 in dec
Rolex 1680 in sep
Rolex 1675 in juni ut dec

Omega Constellation (tjejen) in feb -
Hublot Big bang 38mm (tjejen) in okt -

Kvar i lådan idag har vi (från årets inköp):

Swatch sistem51
Rolex 1680
Rolex 16718
AP 15400
PP 5711
PP 5980

Omega Constellation (tjejen)
Hublot Big bang 38mm (tjejen)

Hade inget nyårslöfte inför detta år... gick sådär.
Så nu till nästa års nyårslöfte:
ENDAST 3st Affärer!!! oavsett in ut eller byte.
Kan konstatera att det kommer bli svårt då AP 15400 redan nu känns för stor och på tok för långt ifrån originaldesignen från -72. Ska man dra iväg den innan 31 kanske;)

Högst upp på önskelistan är idag Breguet tradition i vitt guld.

Tack för biktningen, ser fram emot att läsa era nyårslöften. Hoppas innerligt att det finns likasinnade flipidioter.

God Jul och Gott nytt år!

/en som har sålt 3 "keepers" bara i år.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Efter att ha rannsakat året kan jag konstatera att vi har problem....

Omsättningen i år:

Bulgari Diagono in jan ut maj
Hublot Mag Bang in maj ut juni
Audemars Piguet ROO Safari in juni ut sep
Tudor Pelagos in mars ut sep
Rolex Submariner 16808 in/ut sep
Rolex Daytona 16520 in sep ut dec
Patek Philippe 5711r in sep -
Patek Philippe 5980 in mars -
Panerai 312 in nov ut dec -
Swatch sistem 51 in juli
Audemars Piguet 15400 in dec
Rolex 16718 in dec
Rolex 1680 in sep
Rolex 1675 in juni ut dec

Omega Constellation (tjejen) in feb -
Hublot Big bang 38mm (tjejen) in okt -

Kvar i lådan idag har vi (från årets inköp):

Swatch sistem51
Rolex 1680
Rolex 16718
AP 15400
PP 5711
PP 5980

Omega Constellation (tjejen)
Hublot Big bang 38mm (tjejen)

Hade inget nyårslöfte inför detta år... gick sådär.
Så nu till nästa års nyårslöfte:
ENDAST 3st Affärer!!! oavsett in ut eller byte.
Kan konstatera att det kommer bli svårt då AP 15400 redan nu känns för stor och på tok för långt ifrån originaldesignen från -72. Ska man dra iväg den innan 31 kanske;)

Högst upp på önskelistan är idag Breguet tradition i vitt guld.

Tack för biktningen, ser fram emot att läsa era nyårslöften. Hoppas innerligt att det finns likasinnade flipidioter.

God Jul och Gott nytt år!

/en som har sålt 3 "keepers" bara i år.

Vi har för lite Breguet på forumet, jag tycker du borde flippa 15400 innan den 31a så att chansen att den inkommer ökar.. :D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
- Hålla seriös utkik efter en TAG Monaco men samtidigt behålla min finfina Glycine sportstålis (eller byta emot annan sportstålis)

Fullt rimligt mål som antagligen går i hamn sålänge ett bra ex kommer upp beggat.
 
Topp