• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag äger åtta klockor idag , varav fyra är på reparation för tillfälligt... Mitt mål är att få hem alla och sedan sälja av ett par så jag har sex klockor , jag har förvaring som rymmer detta...
Klockor som jag vill köpa är:

helguld sub
Omega stardust
Urofa 59
Sea dweller - så vintage som möjligt
Radiomir

Vi får se vad som händer....
 
Senast ändrad:

Lalas

Cartier
Hade som nyårslöfte 2015 att få in min första Rolex, blev 2... För 2016 är fokus att få in mer färg. 16753 eller vit 16570 känns närmast!
image.jpg
 

Nero13

Panerai
Lägger ribban lågt eftersom det blir giftemål i sommar samt husköp. Ett stycke Seiko Skx009 som skall moddas samt ett vintage eller dress ur har dok inte bestämt mig vilken modell.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Troligtvis blir det iaf ett köp under 2016. Vad det blir törs jag inte säga förrän efter Basel men det lutar åt ytterligare en sportrolle.

Sen börjar det väl också bli dags att sätta upp ett långsiktigt sparande för att i framtiden kunna köpa mig in i PP-klubben. :)
 

Osclat

Cartier
Under 2016 ska jag försöka spara pengar så mycket som möjligt för att kunna köpa någon av dessa två om jag inte får upp ögonen för något annat innan dess. Gillade först inte datejust men börjar gilla dem mer och mer så kanske blir en sån eller eventuellt en subC. Brukar dock vara ganska duktig på att ändra mig så lovar ingenting :)
image.png
image.png
116200

image.jpeg

116610ln

(Bilder stulna från internet.)
 

Mattiasss

Omega
2016 ska jag inte köpa någon klocka. Däremot ska jag spara dollares så att jag i
första eller andra kvartalet i 2017 kan köpa mig en sådan här och bli lika cool som Mr Wahlberg.
b298bbbc.png~original.png
 

naggge

Panerai
Vi får se om något kul ska få trilla in nästa år.
Mitt löfte blir i alla fall att jag ska sälja av "skräpet" som ligger och samlar damm i mina lådor och aldrig används. Ska äga max 7 klockor vid nästa års slut.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Inte köpa en enda klocka. Eller, en Billig dykare blir det, inget annat till mig själv.
Till frun någon finfin guldkvarts på läder.
 
Topp