• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Chuck

Patek
2-Faktor
Då var det dags igen, traditionsenligt inför ett nytt klock år.
Ordet är fritt, vad ska du köpa? Eller vad ska du sälja? Nån speciellt du lovat dig själv kanske en ovanlig komplikation du bara ska ha?

Låt orden flöda och låter mig själv börja:

Denna ska in!
SINN EZM13
IMG_8766.JPG


Historiska Inspirations trådar
https://klocksnack.se/threads/lägg-ditt-klocklöfte-här-för-2015-ingen-återvändo.32916/

https://klocksnack.se/threads/lägg-...6-ingen-återvändo-2.48107/page-4#post-1189853


Ha en fortsatt underbar julhelg!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tänker mig att även jag köpa en ny klocka. Eller två. Först ut blir nog en panna. Eller en rolex.

2016 gick i att minska på antalet till förmån för kvalitet. Skall försöka att inte impulshandla något jag egentligen inte "vill ha".
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En vintage i riktigt fint skick ska jag söka efter. Ett dress-ur alltså, gärna Omega, JLC, Longuines, PP, IWC etc. Spontant kommer jag köpa en Franck Muller i rolig färg men det är mer om rätt objekt tittar fram i rätt ögonblick.Bilderna är bara teasers.
CN_IWC_big.jpg

franck-muller-crazy-hours.jpg

440_480_brand_6a1d0165cce4ec8b6ec113197d7852a1bab624c3.jpg

$_35.JPG
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, satt precis själv och knåpade ihop en liknande tråd, tur jag inte hann posta. :)

Ok, here goes:
För min egen del så tror jag 2016 kommer att vara året då det första nyköpet från AD trillar in hos mig. Jag har blivit barnsligt förtjust i denna dressare med meteorittavla från JLC. Måste bara pröva först för jag är lite osäker på storleken.
Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-Meteorite-aBlogtoWatch-6.jpg


Givetvis måste man ju ha en robust, vattentät och stekig klocka till sommaren och tänkbara kandidater är 116713 eller 116613.
116713_2X.jpg

Bilderna skamlöst snodda från nätet.
Kollade vad jag skrev i förra årets tråd och inser att inget av de löftena infriades. Däremot har en hel del annat passerat och ett par nya stannat. Jag är rätt tillfreds med min klocklåda nu men det som saknas är fortfarande en allround dess/sportstål. Jag kommer försöka jaga rätt på en fin Explorer 1, ref 1016. Skulle inte tacka nej till denna exempelvis. :D (Bild snodd av @Grafton )
IMG_8295.JPG

I väntan på det rätta exemplaret kan mycket väl en Oysterquartz få fylla tomrummet.

Sommarklocka kommer det givetvis att bli, gärna en Doxa igen. Nya 300an verkar trevlig. (Bild snodd av @Maro )
IMG_8810.JPG


Kommer nog behålla det mesta av det jag har även om nån kronograf kan få maka på sig för att bereda plats för något av ovanstående i lådan.
 
Topp