• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2026!

Lovar att fortsätta bygga en mindre men mer personlig samling. Men att samtidigt upprätthålla lusten! Lite motsägelsefullt dock.

Beror väl på om man jämställer intresse med att man måste äga något. Köp låg på minimum under '23 och '24 och fick ut mer av olika poddar, youtube, artiklar etc. än att leta efter nästa köp eller hålla på att flippa. Sedan är väl 10år lite mer än vad mitt tålamod skulle klara av. Men om man hittat något som man är sjukt nöjd med så är det bara att gratulera. 😀
Vilken dröm om intresset kunde hållas till den nivån.
Målet för i år blir nog att konsolidera lite och hitta de klockorna som pallar med 10 år utan att kännas tråkiga. Banta ner samlingen till en dykare, en beater och en speedy som känns svåra att flippa om 10 år.
Men eftersom jag samtidigt vill ha en guld, en manuell och en tudor med snowflake så känns det redan lite hopplöst..

OK, ett ... löf... nä, en ambition är just att renodla och förfina klocklådan lite. Med det menar jag att några jag sällan bär bör lämna. Några av de som inte får lämna borde nog få service i år.

Ska försöka hålla det till en "keeper" in i år, baserat på ren siffermagi. Äldsta klockan jag har som jag köpt ny köpte jag 1996. Tio år senare, 2006 köpte jag en nästan ny klocka som ännu är kvar och kär. 2016 blev det ingen sådan keeper. Kanske kan det bli en 2026? Och kanske nån av en sort eller ett märke jag inte redan äger?

Nyårslöftet blir att lite bestämma sig för vad man ska göra av klockintresset. Känner ett behov av förändring efter 10 år OWG. Antingen lägger jag ner eller växlar upp.. lite så känns det nu iaf.
Om du redan är owg sedan tio år tillbaka tycker jag nog man kan säga att du har växlat ned. Att äga och bruka EN klocka har väl varit det naturliga fram till mobilernas intåg 😁

Bland det trevligaste jag vet inom intresset.
Skulle gjort det mer om jag hade närhet till butiker. Tror att många felköp skulle kunna undvikas om en inte köper grisen i säcken var och varannan gång utan provar först.
Visserligen sant. Jag har vänner som är väldigt förestående till intresset men de och jag gissar säljpersonalen börjar bli lite trötta på samma interaktion varje gång vi är i stan. Min ett årliga son har börjat peka på butiken och säga ”pappa” vilket säger en del om frekvensen…

Lovar att bygga en varierad klassisk, liten klockgarderob.
Tidigare hade jag allt i samma korg i form av en 126710BLRO.
Jagar för tillfället.
Rolex 16710
Speedmaster 3861/1861
Reverso
Vacheron

Om jag lyckas fynda en ressence utan att behöva sälja en njure så ligger den också på wishlisten

så hit me up om ni har något som ligger och samlar damm.....

Lovat mig själv att inte köpa en ny klocka förrän jag kan göra det för att fira ett nytt jobb... kanske blir en IWC Portofino då...
1767646157928.png

Är svintråkig och lovar att inte lova ngt jag inte kan hålla.
Lovade inget inför 2025 och köpte en del kul.
De mest udda måste vara PO Ultra deep i titan och min julklapp till mig själv 56GS i 18K från ’71 (årsklocka).
Egentligen borde det stå konsolidering och skapa en röd tråd i samlandet men jag antar att det blir som vanligt med mera spretande(utanför mittfåran). Det kanske är dags för ngt keramiskt och eller silver under 2026.
IMG_4904.jpeg

1767649750815.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp