• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägga Lume på blanka visare?

Bassman

Friends of KS
Har en Certina Caimano med blanka stålvisare, som egentligen bara saknar en sak, och det är att kunna visa tiden i mörker.
Har funderat på att lägga lume på tim & minutvisare, men vet ej om det funkar, eftersom visarna är blankpolerade. Kanske färgen inte fäster i så fall?
Ett annat alternativ är ju att skaffa nya visare med lume på, men har inte hittat sådana i rätt längd.
Någon som har erfarenhet av att måla sådana visare?
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Har ingen erfarenhet av ämnet men kan tänka mig att det är lättare att hitta ett par passande visare med lume i än att applicera lume på de befintliga visarna! Kolla med någon av forumets hemmafixare (ping McGyver) om inte har något set visare över till salu!
 

Bassman

Friends of KS
Tack pojkar!
Jo, det finns modeller med lume, men vad jag sett har de kvartsverk, så det kan ju vara annan diameter på dem.
Detta projekt har ingen hög prio, men skulle vara kul att fixa till, har ju andra dinkor också..
Jag tillhör sorten som tycker om att skruva i saker själv, det är liksom det största nöjet..
Måste få tummen ur och beställa hem lite fler verktyg och smörjmedel, för att komma igång på riktigt med urmeckandet.
 
Topp