• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägga ner Lifestyle?

Ska vi förbjuda trådar som inte handlar om klockor?

  • Ja

    Röster: 7 3.3%
  • Nej

    Röster: 208 96.7%

  • Totala väljare
    215

MrPlow

Rolex
Efter mitt inlägg om eltandborste blev diskussionen het om lifestyle-inlägg. Vissa puritaner verkar tycka att de smutsar ner. Själv tycker jag att lifestyle-trådarna berikar forumet och att det gör att jag kommer hit oftare. Jag tänker i perioder bara på klockor men oftast så tänker jag på så mycket annat och då känns det tryggt att veta att man kan vända sig till KS för att få svar på var man beställer ett par sköna skor bäst, visa upp sin nya bil, titta hur det går för @Norrlänningen med hans hus, klaga lite på melodifestivalen, hjälpa någon att hitta rätt restaurang, slänga upp en bild på det man sköt senast, sälja av en ett gammalt TV-spel eller som nu senast få tips om vilken eltandborste man ska köpa. Jag tänker mig KS som liksom en bättre delmängd av internet. Liksom bättre än vissa andra forum.

Men jag surfar bort timmar i alla trådar med fina bilder, recensioner, skryt och drömmar om det vi alla brinner för - klockor, dinkor, ur... Även om jag inte kommer köpa någon klocka just ikväll så kanske det är imorgon rätt ur dyker upp köp och sälj. Och just nu väntar två glada medlemmar på lite klocktillbehör på posten.

Kort sagt skulle jag inte vilja vara utan någon del.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag fick ett restaurangtips idag, samt hurraropade åt en kille jag (egentligen inte alls) känner för hans och hans familjs nya hem idag, tack vara lifestyle.
Skulle jag vilja varit utan det?
Nej.
Gjorde det mitt klockintresse mindre?
Nej!

Lifestyle=ett bra komplement.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det var en intressant diskussion med @Fabian, även om vi uppenbarligen tycker väldigt olika.
Vad jag tycker går att läsa i den nämnda tråden, https://klocksnack.se/threads/ot-tandborstsnack-vilken-eltandborste.51554/

Jag står fast vid att den stängda delen av forumet där storpostarna mestadels huserar, är ett större kvalitetsproblem för det öppna forumet än vad lifestyle är. Sen har lifestyle dessutom den fina egenskapen att personerna bakom nicken blir fylligare och med mer kontur.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tycker att det är rätt soft med en lifestyleavdelning, inget mer eller mindre. Men trevligt att kika in och läsa om annat ibland.
Hellre här än någon annanstans. Dvs kul att se vad alla andra klockintresserade gillar mer än klockor tillexempeL.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag står fast vid att den stängda delen av forumet där storpostarna mestadels huserar, är ett större kvalitetsproblem för det öppna forumet än vad lifestyle är. Sen har lifestyle dessutom den fina egenskapen att personerna bakom nicken blir fylligare och med mer kontur.
gif7.gif
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag är i sig positiv till en OT del av KS men tycker det har börjat spåra ut ibland, det finns en del som verkar tror att KS är ett cigarr/ hammarby / eller vad det nu är-forum. Men och andra sidan är det ingen som tvingar mig att läsa de trådarna så jag skiter i vilket.
 

Camo00

Patek
-Jag har aldrig varit aktiv medlem på något annat forum i hela mitt liv.
-Jag fyller 40 i år.
-Jag tänker INTE lära mig ett nytt forum nu.
-Lifestyle stannar, och ska på sikt utvidgas så att jämförelsen KS=TheMatrix inte haltar nämnvärt! Tänk ett virtuellt spa, fredagshäng i live-tråden (@daviden?), Ebays prylutbud, @Af Sjodahl live med Helmet Cam på Baselmässan, Bossar att klå för att komma åt Köp o Sälj, cook-alongs på söndagar och gratis psykologråd åt alla flippare... Känns lockande, eller hur?
 

dalle

Panerai
2-Faktor
För de som stör sig på en tråd om öl/fotboll/eltandborste eller vad det nu må vara så är det ju bara att låta bli att klicka på den. Hur svårt kan det vara?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För de som stör sig på en tråd om öl/fotboll/eltandborste eller vad det nu må vara så är det ju bara att låta bli att klicka på den. Hur svårt kan det vara?
Har man problem med lifestyle kan man skita i att titta där, eller?
Instämmer helt med föregående talare och jag kör den taktiken på rolexforums. Det är ett forum som har riktigt hög kvalité på de renodlade klockkategorierna trots att de har stora "General Topics"-avdelningar där jag bara funnit ointressant skräp.
 
Tycker själv lifestyledelen tillför det där lilla extra till forumet. Måste dock hålla med om att vissa trådstarter där inte är särskilt "lifestyle" utan hade passat bättre att fråga i en irckanal eller dylikt.

Btw cigarrer är så lifestyle det kan bli så det går ej att klaga på. Klockochcigarrsnack.se hade fungerat, då hade vi inte behövt lifestyle.
 

Zingo

Rolex
I Lifstile gnälls det på sina håll att det inte pratas klockor (!).
I Diskussions forumet gnälls det på sina håll över att det finns flera trådar som handlar om Rolex (!).

Kan inte vara lätt att få alla glada... :confused:

Personligen tycker jag att Lifestil är ett roligt och naturligt komplement även om det blandas hejvilt av ämnen. :)
 

JohnDoe

Rolex
Ett alltför enkelspårigt klock där endast slipningstekniken på kugghjulen och liknande djupdykningar tillåts kommer snabbt att dö.
 

pjmb

Cartier
Klart lifestyle ska vara kvar, gör hela forumet mer levande! Om allt ska handla om bara klockor så får man väl vända på frågan om eltandborstar till:
- Ska köpa ny eltandborste, vilken tycker ni matchar min klocka bäst?
Eller något sånt :)
 

jandan

Panerai
Om Lifestyle tas bort, kommer det massa OT ute i de andra forumdelarna.
Bättre att ha det samlat här!
Och det är faktiskt kul att kolla in här när de andra delarna "slösurfats" färdigt på....
 

BoEtt

Rolex
Även om jag är relativt ny på forumet så är Lifestyle ett ställe jag gärna går in på. Kul och se vad andra tar sig till med i livet. Allt från jakt :woot: till mello :depressed:.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det var en intressant diskussion med @Fabian, även om vi uppenbarligen tycker väldigt olika.
Vad jag tycker går att läsa i den nämnda tråden, https://klocksnack.se/threads/ot-tandborstsnack-vilken-eltandborste.51554/

Jag står fast vid att den stängda delen av forumet där storpostarna mestadels huserar, är ett större kvalitetsproblem för det öppna forumet än vad lifestyle är. Sen har lifestyle dessutom den fina egenskapen att personerna bakom nicken blir fylligare och med mer kontur.
Vad är det för del?
 
Topp