• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägger folk märke till era ur?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Uppmärksammas ibland av kompisar kompisar, "har hört att du gillar klockor..". För att sedan langa fram en Ur&Penn historia. Vad ska man svara då förresten?
Hahaha, den är skön. Jag brukar väl dö lite inom mig själv och säga att den är fin.:sorry:

Om inte personen uppvisar lite genuint intresse, då kan man knuffa personen i rätt riktning genom att föreslå ett ordentligt ur.
 

Ricrob

Patek
Jag har fått en handfull kommentarer om min tt Sub. men den klocka som föga märkligt gett mig flest kommentarer är Ploprofen. Annars är det rel svagt intresse från andra än familjen och de som känner till ens "hobby"..
 

lex

Omega
ingen bryr sig om mina klockor...
En arbetskamrat kom in på mitt rum när jag höll på att skriva mail till en som vill köpa en klocka jag hade ute på annons.
Jag berättar att jag håller på att sälja en klocka... han utbrister: "VA! använder du klocka!"

Så det verkar som att vanligt folk inte bryr sig nämnvärt om man har klocka eller ej, eller vad det är för klocka man har.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nja, min familj (läs far) märker det väl och frugan ser ju alla paket som kommer och går men den enda positiva kommentaren jag fått av henne var på Sarben, den gillar hon mkt och ser skillnad mot de andra i kvalité vilket får ses som ett stort genombrott :happyhappy:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har väl i princip bara kommit kommentarer efter att jag initierat samtalsämnet. Tror jag. Jag är ganska bra på att sprida mina intressen och då är det klart att folk ibland blir pratglada.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Expediten i en välsorterad herrbutik, skulle betala och ärmen glider upp. "Schysst klocka! Rolex Date va?" Svarade bara; jaa :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan ju skriva lite utförligare.
Jag gillar ju sneakers och klockor. Det brukar börja såhär;
1. Valfri tjej märker att jag har några flashiga sneakers.
2. Samma tjej märker att jag har nya sneakers varje gång hon ser mig.
3. Samma tjej frågar: -Hur många par skor har du egentligen.
4. Tjejer märker att jag har olika klockor på mig.
5. Tjejen frågar; Men hallå. Hur många klockor har du egentligen?
6. Jag svarar lite vagt.
7. Tjejen frågar igen.
8. Jag ger ett lite mer seriöst svar.
9. Hon börjar inse att hon öppnat en port till en galenskap som borde ha förblivit stängd.
10. Hon tar aldrig upp samtalsämnet igen, men tittar alltid en extra gång vad jag har för sneakers och klocka på mig.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är väl främst arbetskamrater som kommenterat min MM och tyckt det är en snygg klocka, men mina arbetskamrater känner iof till min klock-galenskap... Såg vid ett tillfälle att en utlänsk kille i en kassa i en affär som längt en blick på handleden, dock ingen kommentar.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Några på jobbet vet att ja gillar klockor, får som sagt aldrig någon kommentar. Men för en tid sedan var det en tjej som frågade. Du gillar ju klockor, jag behöver lite hjälp, vilken Marc Jacobs klocka skall jag välja?

Öööö, man ville ju inte göra henne ledsen så jag svamlade lite sen försökte jag göra ett Jedi mind trick och bytte samtalsämne.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gick in på en loppis norr om Stockholm och frågade om dom hade några armbandsur. Tjejen i kassan såg väldigt frågande ut. Har ni några armbandsur? Frågade jag igen. Va e de förnågot? sa tjejen.

Händer sällan att någon säger något om vilken klocka man har.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Tror jag fått kommentarer av okända på alla klockor jag äger, förutom min gmt. Den häftigaste är tydligen Planet ocean.

Sen frågar alltid mamma med mammaton "vad har du för klocka? "är den ny?"

Jag kommenterar alltid andras, senast igår till säljchefen på jobbet. "Snygg klocka, har en likadan" *drar upp ärmen och visar* Han svarar: "Kul, fast skillnaden är väl att din är köpt i thailand". Så om ni läser nåt om mig i tidningen sen så kom ihåg att det var befogat.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Min Panerai väckte intresse i tullen i Milano samt i liften i Champoluc. Italienare är väldigt glada att man valt "deras" klockmärke.

Ploprofen fick ganska mycket kommentarer. Många i stil med "vilket bojsänke" och "måste du byta ar för att orka" eller nu behöver du inte gå till gymet så ofta".

Min TT Sub väcker även den ganska mycket intresse. Bästa kommentaren var för ngn månad sedan: "är inte du för ung för att ha guld på din Rolex?" Helt sjukt rolig kommentar
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag fått kommentarer av okända på alla klockor jag äger, förutom min gmt. Den häftigaste är tydligen Planet ocean.

Sen frågar alltid mamma med mammaton "vad har du för klocka? "är den ny?"

Jag kommenterar alltid andras, senast igår till säljchefen på jobbet. "Snygg klocka, har en likadan" *drar upp ärmen och visar* Han svarar: "Kul, fast skillnaden är väl att din är köpt i thailand". Så om ni läser nåt om mig i tidningen sen så kom ihåg att det var befogat.
Vill du ha hjälp att gräva?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Enstaka gånger har jag fått komplimanger. Väldigt sällsynt och man blir alltid lika förvånad. Kul dock. :)

Nu sticker inte någon av mina dinkor ut så om man inte är intresserad så ser de nog ut som vilken klocka som helst.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
@Micke B Trist snubbe. Varför måste vissa bara trycka ner andra? Speciellt efter en schysst kommentar...
 

Andreas777

Cartier
Ytterst sällan är det någon som kommenterar men det har hänt några gånger... Roligaste kommentaren var en kund som sa
- snygg klocka! har du också varit på ur&penn rean? kolla min som jag köpte där... Jag hade min Pam104 på mig.

Jag brukar ofta kommentera folks klockor, även om det är fake utan att outa dem... några erkänner direkt men det finns rätt många posörer där ute.
 
Topp