• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lämna kopia på körkort vid köp av klocka?

Da_Ni

Basic
Tjenare!

Jag är på gång att göra min första affär över nätet med en handlare från Italien.

Vi har förhandlat klart och i mailet som jag fått med deras bankuppgifter ber dom om en kopia på mitt körkort. På kvittot ska dom skriva namn, adress och personnummer och detta för att deras garanti ska gälla, det är anledningen till att de vill ha en kopia på körkortet.

Har någon annan blivit ombedd att lämna ut en kopia på sitt körkort vid köp och har ni då gjort det?

//Danne

Det är ju du som köper klockan, vilket innebär att det är ju upp till dig vem som ska ha garantin. Dom ska skriva det namn som du vill ska stå på garantin och dom ska ge fan i ditt körkort, det har dom inte med att göra!

Tack ni som svarat. Jag tycker att det verkar lite konstig. Vi får se vad dom svarar när jag säger att jag inte skickar det.

Jag fick samma förfrågan när jag skulle köpa Explorern från England. Nu valde jag att köpa på plats i Sverige istället men jag tyckte det lät underligt.

Risken för identitetstöld ökar kraftigt om du skickar en kopia av en identitetshandling.
Handla hos någon annan...

det är väl just identitetsstölder det skall förebygga genom att få med namn och personnummer?
skulle det finnas en annan baktanke?

Tillbaka
Topp