• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lämnar nu mina Certinor

Wreten

Basic
I hopp om en uppläxning i klockvärlden

Är efter långt sökande beredd att investera en slant i ett riktigt urverk

Hoppas innerligt att min tråd inte tar upp någonting som diskuterats flitigt redan innan, om så är fallet länka mig gärna.
Tittar runt och fasnat för en Rolex 16013 från 71. Fundersam över prisbilden. Vad bör en sådan kosta i bättre använt skick? Går en hel del på ebay för rimliga summor. Tidigare ägare av några certinor, hör min okunskap.

Är det en bra klocka? Läst lite i köpguiderna, alltid intresserad av tips från andra medlemmar.

Med vänlig hälsning, Andrej

DateJust har jag inte särskilt bra koll på, men Chrono 24 brukar vara en rätt tillförlitlig källa för aktuellt prisläge, ser ut som om det är från 15000 kr som gäller.

En 16013 är inte ett dumt val på något sätt, hittar du ett schysst exemplar till bra pris kan du sälja den utan att förlora pengar om den inte är för dig.

Tillbaka
Topp