• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämnat in min omega pie pan på service.

Yesper

Omega
Hej!

Jag är ny på forumet och därmed lite osäker på hurvida detta inlägg hamnat rätt eller inte, nåja.

Jag har ärvt en Omega constellation pie pan i guld. Förut har jag mest använt den som en accesoar då den ej fungerar men jag känner att det vore kul att få igång den. Den är nu därför hos omega på reparation. Eftersom klockan för mej har ett högt sentimentalt värde och dessutom är värd en del skulle jag vilja ha papper på dess värde och äkthet osv.. Får jag detta i och med denna service? Tänker att jag åtminstone borde få ett kvitto på reparationen men hur det gäller som värde- och äkthetsintyg vet jag ej.

Mvh

Yesper
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Har någon bild på den?
Som sagt, kaplans i huvudstan.
Grattis till en jätte fin klocka iaf, slit den med hälsan.
 

Yesper

Omega
Tack för tipset, bor inte långt ifrån Stockholm. Dåliga bilder tyvärr men kan inte ta nya, ringen runt glaset saknas.
20120715_174824.jpg
20120715_175032.jpg
20120715_175107.jpg

NxIaxdV.jpg
 

Yesper

Omega
En till fråga, kan jag få tag på en orginalbox till klockan från omega eller måste jag köpa en via ex. blocket?
 

_jonte

Patek
Ett kvitto på reparationen hos Omega borde gå som ett slags äkthetsintyg. Ska du ej sälja den behöver du kanske ej värderingsintyg?
 

Hardy

Thug
japp! kvittot funkar som äkthetsbevis eftersom de inte ens rör vid fake-ur.
angående box så får du leta på ebay/tradera/forum/blocket osv!!

lycka till! väldigt fin klocka!
 

Yesper

Omega
Nu har jag fått tillbaka den! Gud va den blänker, nästan så att jag inte vågar använda den! :)

jag har dock en fundering. När jag lämnade in den sa dom i butiken att den skulle skickas till omega för reparation, det tog tre veckor för att få ett kostnadsförslag som jag accepterade. Därefter tog det fyra dagar för klockan att komma tillbaka till butiken(kort tid?!), och när jag hämtade den frågade jag om något sorts reparationsintyg/kvitto från omega men då sa dom att dom kunde skriva ett eget kvitto men att jag endå fanns registrerad i deras system och att jag hade ett års garanti på reparationen. Jag är alltså liite misstänksam på att dom har meckat med den själv, vilket jag inte trodde att dom fick. Kan någon klockkunnig hjälpa mig och berätta hur en reparation bör gå till och vilka som "får" reparera med orginaltillbehör? Ursäka min nojjighet men vill verkligen att den har blivit lagad på rätt sätt så att jag har en klocka att njuta av länge.
 
C

China

Guest
Nu har jag fått tillbaka den! Gud va den blänker, nästan så att jag inte vågar använda den! :)

jag har dock en fundering. När jag lämnade in den sa dom i butiken att den skulle skickas till omega för reparation, det tog tre veckor för att få ett kostnadsförslag som jag accepterade. Därefter tog det fyra dagar för klockan att komma tillbaka till butiken(kort tid?!), och när jag hämtade den frågade jag om något sorts reparationsintyg/kvitto från omega men då sa dom att dom kunde skriva ett eget kvitto men att jag endå fanns registrerad i deras system och att jag hade ett års garanti på reparationen. Jag är alltså liite misstänksam på att dom har meckat med den själv, vilket jag inte trodde att dom fick. Kan någon klockkunnig hjälpa mig och berätta hur en reparation bör gå till och vilka som "får" reparera med orginaltillbehör? Ursäka min nojjighet men vill verkligen att den har blivit lagad på rätt sätt så att jag har en klocka att njuta av länge.

Jag tror inte att du behöver känna dig orolig, att det tog tid att få kostnadsförslaget beror nog på att urmakarna hos Omega har ganska mycket att göra så att det blev lite väntetid. Om det inte var något omfattande ingrepp så går det ganska snabbt. Däremot så kan jag väl tycka att dem borde gett dig uppgifter på vad som gjorts med klockan, bytta delar m.m.
 

Yesper

Omega
Jag tror inte att du behöver känna dig orolig, att det tog tid att få kostnadsförslaget beror nog på att urmakarna hos Omega har ganska mycket att göra så att det blev lite väntetid. Om det inte var något omfattande ingrepp så går det ganska snabbt. Däremot så kan jag väl tycka att dem borde gett dig uppgifter på vad som gjorts med klockan, bytta delar m.m.
Okej, jag har fått tillbaka alla delar som dom bytt ut! Men kommer jag kunna spåra reparationen hos omega? :)
 

Yesper

Omega
4 dagar, saknar glasring, rundpolerad, fel krona, saknar lysmassa i visarna. Var lämnade du in den?
Glasringen saknas då den kostar för mycket.. Bergströms ur i uppsala. Har kontaktat Omega nu och ska se vad dom säger. Vad tycker du jag ska göra? När jag lämnade in den sa dom att den skulle skickas till Omega.
 

Yesper

Omega
Har lämnat in den tidigare hos en urmakare för länge sedan för ett kostnadsförslag som då sa att ringen kostar ca 6000, denna gång sa dom inget om den. Här är de utbytta delarna

 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Fråga rakt ut. Har ni skickat klockan? Isåfall vart? Dom kan väl knappast ljuga om en sådan sak då det bör gå att kolla upp.
 

Hardy

Thug
försök lurka fram en ring på nätet!
det där är en av Omegas juveler imo och förtjänar det bästa
 
Topp