• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länk eller gummiarmband?

Hej,

Planerar att köpa en Longines Hydro Conquest Automatic och har en fråga till mer insatta. Klockan jag är ute efter säljs både med länk och gummi-armband och jag har svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja.

Tycker att det är snyggare med gummi-armband men då priset är detsamma med länk så funderar jag på om det kanske är smartare att köpa den med länk, för andrahandsvärde osv, och sedan byta armband själv till antingen gummi eller nato. Tänker jag rätt eller spelar det ingen roll? Är det något annat än armbandet som skiljer nedan länkade klockor?

Länk: http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3-694-4-53-6.html

Gummi: http://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-l3-694-4-53-2.html

Tack på förhand!

Okej, tack för bra och snabba svar!

Någon som har någon åsikt kring själva klockan? Är det ett bra köp som första "riktiga" klockan?

Ha en fortsatt trevlig dag!

Riktigt trevlig klocka till bra pris, en arbetskamrat har kronografversionen på länk som daglig klocka sedan 3 år utan några problem. Jag tycker dock hans är lite för hög så jag hade själv valt den du kollat in.

Du tänker rätt gällande länken. Det är alltid bra att ha om du tänker på att sälja vidare och mycket billigare att köpa till andra band. Dock om du redan innan köpet funderar på att sälja vidare kan det vara värt att spana efter en begagnad så slipper du ta den största ekonomiska smällen som det är vid nyköp. Ingen aning om hur svårt det ska vara att hitta dock. Men det är ju alltid trevligt att köpa nya också. :)

Du tänker rätt gällande länken. Det är alltid bra att ha om du tänker på att sälja vidare och mycket billigare att köpa till andra band. Dock om du redan innan köpet funderar på att sälja vidare kan det vara värt att spana efter en begagnad så slipper du ta den största ekonomiska smällen som det är vid nyköp. Ingen aning om hur svårt det ska vara att hitta dock. Men det är ju alltid trevligt att köpa nya också. :)

Härligt med mer bekräftelse gällande mina tankar kring länken. Jag funderar egentligen inte på att sälja vidare den utan tänker mer på att vara förberedd om jag någon dag skulle få för mig att göra det.

Någon som har någon åsikt kring själva klockan? Är det ett bra köp som första "riktiga" klockan?

Åsikter är det enda vi har. Planerar du att behålla klockan över några år, trivs du med den på armen, går du igång på utseendet. Köp.

Sen kommer du få rådet att köpa begagnat, seiko, spara till en rolex etc.

Du får sila bland tankarna som yppas här. ;)

iPhone | Tapatalk

Åsikter är det enda vi har. Planerar du att behålla klockan över några år, trivs du med den på armen, går du igång på utseendet. Köp.

Sen kommer du få rådet att köpa begagnat, seiko, spara till en rolex etc.

Du får sila bland tankarna som yppas här. ;)

iPhone | Tapatalk
Okej, tack för tipset!

Är tänkt att användas som min dagliga klocka och i några år, tills jag får råd med en ännu finare. :)

Du länkar till 39mm modellen men om du inte har enormt smala armar skall du nog gå på 41mm.
Har rätt smala armar och dessutom små händer så jag tänker att 39mm modellen bör passa bäst. Är dessutom lite allergisk mot oversize klockor (inte för att 41mm är det men) då jag har en ganska klassisk/preppy klädstil som jag tycker passar bäst till lite nättare klockor.

Köp med länk och sedan finns det Isofrane som gör riktigt riktigt bra gummistraps. Kostar runt 800kr att få hem men är väl värda det!

Okej, tack för tipset!

Är tänkt att användas som min dagliga klocka och i några år, tills jag får råd med en ännu finare. :)

Richard, jag vill också slå ett slag för att försöka få tag på någon "ny" begagnad. När du nu ska köpa din första riktiga klocka och samtidigt har hittat till Klocksnack, så finns risken(chansen?) att du smittas av den kroniska klocksjukan.

Är man inte gjord av pengar så kan de där "småslantarna" i skillnad mellan nytt och begagnat på en Hydro Conquest göra väldigt mycket för klockbudgeten om man inte blir 100% med klockan, vill flippa och köpa något annat.

Jag har en väldigt begränsad klockbudget och köpte i början av mitt intresse en ny Tissot för nära 6k. Den var tänkt att finnas kvar länge men kärleken dog rätt snabbt. Tillslut kunde jag inget annat än att bita i det sura äpplet och sälja den för inte ens 3k om jag minns rätt.

Må väl

Richard, jag vill också slå ett slag för att försöka få tag på någon "ny" begagnad. När du nu ska köpa din första riktiga klocka och samtidigt har hittat till Klocksnack, så finns risken(chansen?) att du smittas av den kroniska klocksjukan.

Är man inte gjord av pengar så kan de där "småslantarna" i skillnad mellan nytt och begagnat på en Hydro Conquest göra väldigt mycket för klockbudgeten om man inte blir 100% med klockan, vill flippa och köpa något annat.

Jag har en väldigt begränsad klockbudget och köpte i början av mitt intresse en ny Tissot för nära 6k. Den var tänkt att finnas kvar länge men kärleken dog rätt snabbt. Tillslut kunde jag inget annat än att bita i det sura äpplet och sälja den för inte ens 3k om jag minns rätt.

Må väl
Hej Babanker!

Redan smittad! Vilken respons man har fått. Okej ska överväga det. Problemet med att köpa begagnad när man inte är så insatt är att det känns som om man kan bli lurad på såväl priset som äktheten.

Hej Babanker!

Redan smittad! Vilken respons man har fått. Okej ska överväga det. Problemet med att köpa begagnad när man inte är så insatt är att det känns som om man kan bli lurad på såväl priset som äktheten.

;)

Du kan lägga upp en Köpes annons här i Köp & Säljavdelningen, tror dock det ligger ett krav på att du ska ha varit medlem i 1 vecka alt. skrivit X antal inlägg. Jag är osäker, regler finns att läsa i den avdelningen.

Alternativt om du letar på någon sida likt Chrono24 och kollar referenser för säljaren på det objekt du tittar. Hittar du något kan du här posta en länk till klockan och säkerligen få en bra input.

Må väl,
Philip

;)

Du kan lägga upp en Köpes annons här i Köp & Säljavdelningen, tror dock det ligger ett krav på att du ska ha varit medlem i 1 vecka alt. skrivit X antal inlägg. Jag är osäker, regler finns att läsa i den avdelningen.

Alternativt om du letar på någon sida likt Chrono24 och kollar referenser för säljaren på det objekt du tittar. Hittar du något kan du här posta en länk till klockan och säkerligen få en bra input.

Må väl,
Philip
Tack för tipset Philip, blir att surfa runt lite på Chrono24 då!

Fin stilren klocka, gillar den på gummi mer men bättre köpa till i efterhand. Angående det ekonomiska tror jag inte du loosar så mkt vid en ev. försäljning senare (beroende på skick såklart) då priset redan nu är en rejäl slant billigare än i affären och modellen inte är så "speciell" utan nog tilltalar många. Men nog en klocka som går variera med länk, nato och band när man tröttnar lite på den :)

Grattis :)

Fin stilren klocka, gillar den på gummi mer men bättre köpa till i efterhand. Angående det ekonomiska tror jag inte du loosar så mkt vid en ev. försäljning senare (beroende på skick såklart) då priset redan nu är en rejäl slant billigare än i affären och modellen inte är så "speciell" utan nog tilltalar många. Men nog en klocka som går variera med länk, nato och band när man tröttnar lite på den :)

Grattis :)
Hej Jockinho,

Tack för ditt svar och åsikterna kring klockan! :)

Tillbaka
Topp