• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länk med solid ände hoppar ur då och då. Varför?

Kreacon

Guld
Hej!
Har en länk som envisas med att lossna i mötet med boetten på ena sidan. Tagit ut bandstiftet men ser inga konstigheter med det. Länken är original till klockan så det ska ju inte vara några bekymmer. Vad kan det bero på? Är det bara att köpa nya bandstift och hoppas på det bästa?

Tack för snabba svar!
Det är en Nodus Contrail. Får väl plocka fram skjutmåttet och beställa nya stift. Såg inte slitet ut i boetten.
har ett par liggandes hemma men osäker på tjockleken. Vad jag förstår vill man att det ska passa exakt.
Tips på vart man beställer bäst? Har beställt från CNS tidigare men tycker att leveransen är lite seg.

Tack för snabba svar!
Det är en Nodus Contrail. Får väl plocka fram skjutmåttet och beställa nya stift. Såg inte slitet ut i boetten.
har ett par liggandes hemma men osäker på tjockleken. Vad jag förstår vill man att det ska passa exakt.
Tips på vart man beställer bäst? Har beställt från CNS tidigare men tycker att leveransen är lite seg.
Slå till på dessa så du klarar dig ett tag.
https://sikoauktioner.se/auktion/473203

Någon som har blandat ihop stift? Jag bytte ett länkband på en Orient nyligen och gjorde just det. Jag råkade sätta stiftet som ska sitta i spännet i boetten och märkte det först när jag försökte få i boettstiftet i spännet, som då var lite för långt. Det som ska sitta i spännet är en bråkdel kortare. När jag pillade lite på det som jag hade satt i boetten märkte jag att det lossnade lätt, precis som du beskriver.

Hej!
Har en länk som envisas med att lossna i mötet med boetten på ena sidan. Tagit ut bandstiftet men ser inga konstigheter med det. Länken är original till klockan så det ska ju inte vara några bekymmer. Vad kan det bero på? Är det bara att köpa nya bandstift och hoppas på det bästa?
Svårt att veta. Kolla med urmakaren och byt stiften. Hade lösa stift på min submarienr och det känndes som att det skulle hoppa av. Efter ett snabbt byte så är det som nytt igen. Testa s får vi se:)

Tillbaka
Topp