• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länk till 1675 ?

Bob08

Breitling
Hej

Har nån bra koll på vad det borde sitta för länk på en Rolex gmt 1675 mitten 60 talet.
Finns det några att få tag på och vad kostar den ?
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Oyster 7836, rätta mig gärna om jag har fel.

Finns att få tag på, ligger från 4' och uppåt. Letar själv efter en, hittar du någon trevlig sida så hojta till. Annars leta på ebay samt via watchrecon förslagsvis
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag slår ett slag för nitad oysterlänk, grymt mycket skönare än vikt IMHO! Borde gå att hitta för 5k och uppåt, tycker dock att priserna på VRF/VRM varierar ganska mycket dock! Nitad C+I är det jag pratar om, swiss made är orimligt dyra...
 

Bob08

Breitling
Nån som Har en åsikt gällande detta ur 1675 förutom att den har fel länk ?
image.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
är det bandstiftet som sticker ut någon milimeter från nedre vänstra bandhornet? Hårt polerad eller fel stift??
 
  • Like
Reactions: Ako

Whedda

Rolex
Hej

Har nån bra koll på vad det borde sitta för länk på en Rolex gmt 1675 mitten 60 talet.
Finns det några att få tag på och vad kostar den ?


Är det oyster du är ute efter skulle jag säga att en nitad 7206 med ends 58, en flexande 6636 alternativt en amerikansk nitad C+I mest korrekt för första halvan av 60-talet. Runt 1966-67 introducerades de vikta 7836 med 280 eller 380 ends. Sen runt 1975 introducerades den solida 78360.

Sen har du såklart jubilee där 6251 med 55 ends alternativ den amerikanska versionen är mest rätt för perioden.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Mera detaljer.
 
Topp