• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkar till Rolex??

SPW

Cartier
Hej! Är ny här på forumet. Jag köpte en box till min datejust. I den låg dessa länkar. Någon som vet till vilken klocka dom hör (misstänker en Rolex)? Vad kan dom tänkas vara värda. Tack för svar. Med vänlig hälsning Kridde
 

Bilagor

  • 20150623_152441.jpg
    20150623_152441.jpg
    133.1 KB · Visningar: 224

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Ja Rolex länkar... De borstade är till Submariner, SeaDweller m.fl.
De som är polerat i mitten passar till GMTC, Daytona, Milgauss m.fl.
Kan inte uttala mig om pris..
 
  • Like
Reactions: SPW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sätter min högra lilltå på att de är värda mer än boxen förutsatt att de är korrekta. :)
 
  • Like
Reactions: SPW

SPW

Cartier
Ok tackar för svar. Nån annan som vet värde? Skulle iofs helst byta dem mot oysterlänkar i 18 k. Mvh Christoffer
 

JohnDoe

Rolex
Fattar fortfarande inte hur ni kan se något på bilden. Än mindre skruvhålen. Å andra sidan är mitt bildestetiska sinne inte min starka sida.
 

SPW

Cartier
Hej och tack för att ni hjälper till. Jag bifogar fler bilder så kanske det underlättar. Mvh Christoffer
 

Landshark

Cartier
20150625_102641.jpg
;)Och självklart en på själva klockan.
Tveklöst kopior. Tyvärr. Både boxen och länkbitarna. Taffligt utförande helt enkelt. :(

PS: Hade jag varit som du hade jag kollat upp klockan också, om du inte gjort det. Indexanpassningen, särskilt "kl 7" "kl 8" och "kl 9" ser lite suspekt ut...
 
Senast ändrad:

SPW

Cartier
Vore kul att höra vad som är "taffligt". Klockan är äkta by the way. Verkar finnas många "förståsigpåare" på detta forum?
 
  • Like
Reactions: jhm

SPW

Cartier
Eftersom Hastati tycker att klockan ser fejk ut litar jag inte riktigt på svaret angående länkar å box. Någon annan som har en åsikt?
 

Landshark

Cartier
Vore kul att höra vad som är "taffligt". Klockan är äkta by the way. Verkar finnas många "förståsigpåare" på detta forum?

*Pust* Där föll en sten från hjärtat! Skönt att du kollat upp klockan hos AD och fått bekräftat att den var äkta.
Själv var jag som sagt osäker eftersom den, i vart fall på bilden, bär tydliga tecken av att vara fejk!

Boxen är som sagt tok-fejk. Hur vet jag det. Jo, Jag hade femma i syslöjd. Den som har sytt ihop din box skulle max fått en trea. Troligtvis en tvåa...

Nåväl, åter till Topic: Gällande ändbitarna: Tämligen säker på att Rolex lärt sig borra RUNDA hål vid det här laget...

Ber för övrigt om oförbehållsamt ursäkt om jag trampat dig, eller dina fejk-prylar, på tårna...
 
Senast ändrad:

SPW

Cartier
Av ren nyfikenhet, har en AD verifierat klockans äkthet?
Som sagt, ny i dessa krokar. Vad är en AD? Jag tog klockan till en urmakare som tog sig en titt inuti och han verifierade klockans äkthet. Räcket inte det tror du? Köpte den genom chrono24 av en vintage klockandlare i Milano.
 
AD är en förkortning för Authorized Dealer, eller auktoriserad återförsäljare. Helt enkelt en Rolexhandlare.
Har du kollat upp klockan hos en sådan och fått grönt ljus så kan du nog känna dig lugn.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Som sagt, ny i dessa krokar. Vad är en AD? Jag tog klockan till en urmakare som tog sig en titt inuti och han verifierade klockans äkthet. Räcket inte det tror du? Köpte den genom chrono24 av en vintage klockandlare i Milano.

Då borde det vara lugnt.. Om det inte är en Ur&Penn "urmakare" som kollade.. ;)
Var köpte du boxen?
 
Topp