• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länkbyte

Ska gå med det du har men det kanske är enklare med det senare. Vad är det som gör att du inte lyckas, har du kanske fel storlek på ditt verktyg?
Prova en vanlig mejsel om du har det annars, väldigt liten då såklart.

Ska gå med det du har men det kanske är enklare med det senare. Vad är det som gör att du inte lyckas, har du kanske fel storlek på ditt verktyg?
Prova en vanlig mejsel om du har det annars, väldigt liten då såklart.

Jag kan dra bak sprinten, men eftersom att det är så tight passning på länken och länkfästet kan jag inte trycka upp länken lite så att sprinten inte trillar in igen, så jag får aldrig chans att dra bak sprinten på andra sidan. Har använt detta verktygen på min Panerai och där går det bra, men då är det heller ingen länk utan diverse läder och gummiarmband.

Jag kan dra bak sprinten, men eftersom att det är så tight passning på länken och länkfästet kan jag inte trycka upp länken lite så att sprinten inte trillar in igen, så jag får aldrig chans att dra bak sprinten på andra sidan. Har använt detta verktygen på min Panerai och där går det bra, men då är det heller ingen länk utan diverse läder och gummiarmband.
Okej, borde fungera ändå.. Jag har själv gjort det på många Rolex och 1000 andra klockor. Men löser du det inte så är väl det andra verktyget ett alternativ då du får in båda sidorna samtidigt. Alternativt lämnar du in den till någon.

• Like
Reactions: kbw
Tillbaka
Topp