• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkrenovering före - efter

Consensus

Omega
Det finns väl fler trådar om detta. Här är fruns 16013 Jubilee före och efter Michael Youngs insatser. Fasen vet vad han gör, men bra blir det. Det kan inte räcka med enbart renoverade sprintar, även guldlänkarna har blivit supertajta. :)

Före
Före.jpg


Efter

Efter.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bra resultat! Kan man få fråga vad du fick betala totalt för renoveringen? Hur lång tid tog det? :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt snyggt! Är han den enda som tightar länkar eller kan ens urmakare fixa det med?
 

Apansson

Torpare
Mycket snyggt. Gick det smidigt med frakt osv hela vägen dit? Jag antar att man inte knallar in på närmsta postkontor och skickar guld till hong kong?
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Riktigt snyggt! Är han den enda som tightar länkar eller kan ens urmakare fixa det med?
Ganska säker att inte ens RSC renoverar länkar, så skulle tro att han är tämligen unik med sin tjänst...
Vad gäller pris så kommer jag ihåg att det skulle kosta 150$ för mig att renovera min stål-jubilee-länk...
 

Isodor

Audemars
Kul med ett bra resultat.


Någon som vet ifall Rolex ska uppgradera alla sina nya länkar president/jubilee med kermaiska sprinters för undvika sådant här eller gällde det endast nya DD40?
 

Consensus

Omega
Hej på er, det kostade mig ca 2.500:- inkl returfrakt att renovera detta two-tone Jubileeband. US dollarn har stigit på sistone.

Det gick på tre veckor dörr-till-dörr. Kommunikationen med Michael var fläckfri.

Jag skickade bandet (utan end-links) med postens utrikes rekommenderat brev, med kvittens och försäkrat upp till 10.000 SEK. Returen kom med Fedex.
 

paradis

Audemars
Det blev riktigt bra ,fint utfört av Young......:) Har sett President länk , som han har renoverat, med helt otroligt resultat .Länken såg helt ny ut ,knappt något böjt, när man höll det på sidan.Tror att det finns en pris lista på hans hemsida. Så här ska det se ut ......på en Submariner 1680.
photo-side.jpg
 

JEK

Cartier
En undran om länkrenovering hos Young: byter de ut delar i länken (typ svaga/nötta sprintar) om det skulle behövas och blir länkens livslängd längre om man gör detta? En ny jubileelänk till en 1675 skulle tydligen gå loss på mellan 10-15´ (stämmer det?) så isf är det ju ett enkelt beslut att lämna in länk för detta med några års mellanrum.
 

Consensus

Omega
Vad jag förstår så byts inte originaldelar i länken ut så länge de inte utgör en hållfasthetsrisk. En hylsa träs istället över sprinten.

Vad jag själv är förvånad över är att mittlänkarna, de i guld på TT, har blivit så tajta. Han måste ha återställt deras ursprungliga form på något sätt (längd x bredd).
 

rogart-63

Patek
Kollade lite på hans hemsida . Som jag förstår drar han isär länkarna . Sen byter han väl ut sprintarna . Kanske mot storleken större . Det lilla verktyget ser ut så här .

band_machine_s.jpg
 

poormans

Rolex
en hylsa över sprinten borde ju rimligtvis tajta till mittendelarna oxå

annars verkar det väldigt tidskrävande att lasersvetsa på material på insidan av varje länkdel, vet ej ens om det är möjligt (att man kommer åt överallt)

de är väl oftast utslitna inuti av stålsprinten i kombination med wabi

syns inga gamla skador i guldet tex skav av låset på insidan ?

cheers
christian
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det blev riktigt bra ,fint utfört av Young......:) Har sett President länk , som han har renoverat, med helt otroligt resultat .Länken såg helt ny ut ,knappt något böjt, när man höll det på sidan.Tror att det finns en pris lista på hans hemsida. Så här ska det se ut ......på en Submariner 1680.
photo-side.jpg

Ser styv ut;)
 
Topp