• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länkrenovering - Rolex Daytona

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skickade för ca en månad sedan min gamla, rassliga oysterlänk till Michael Young i Hongkong. Idag kom den tillbaka i helt fantastiskt skick. Tänkte bjussa på lite bilder för den som är intresserad. :)

Priset för renoveringen är brutala 100 usd. :D






Wrist shot:


Tyvärr så var ett av stiften i spännet helt slut så jag var in till duktige Jonas på Rob E som snabbt fixade det åt mig. Som grädde på moset så hade han också ett par NOS 271 end links som jag tidigare saknat. Väl på med det så är klockan nu helt som den var när den lämnade fabrik. Inte helt tokigt att äntligen kunna kalla det full set. Jag tror iaf att jag inte saknar något nu. Avslutar med en enkel bild på klockan med allt krimskrams.

 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hur såg den ut innan?
Inga bra bilder på det. Hittade den här som iaf visar lite. :)

P1430230.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vilken dröm. Den där har man kvar hela livet.

Vad gäller Michael Young så har jag alltid tyckt att länkarna ser lite för tajta ut efter en visit hos honom?
 

hejo

Panerai
Fan Per här har man sovit för länge :arghh: Vad har du ställt till med, Blivit med Vintage Daytona RESPECT o supergrattis!
Men en rasslig länk skall ju vara just rasslig :cigar:

Superkul o igen JÄTTE grattis, får bli en GTG nästa gång jag är i Tokstaden lovar o inte glömma dig då (inte Daavan heller....)

/Henrik
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Galet fin dinka meeeeen nu kommer en trött kommentar:

Ser inte länken lite för tillplattat/bucklad ut på sina ställen? Och följdfrågan är om de var så här tighta från början? Knappt?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Galet fin dinka meeeeen nu kommer en trött kommentar:

Ser inte länken lite för tillplattat/bucklad ut på sina ställen? Och följdfrågan är om de var så här tighta från början? Knappt?
Platt vet jag inte om jag jämför med min slitna 9315. Däremot är den nog övertight som också Zed sa. Antar det går till sig. :)
 

jabla

Sarlacc
Grattis till ett kanonfint klockset.
Kul att se ytterligare ett exempel på renovering av Michael Young.
 
Topp