• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Länkskruv som skruvat upp sig själv

Script

Basic
Splitter ny rolle. Sitter och äter på restaurang och märker då något som sticker ut från länken. En skruv har på något sätt skruvat upp sig själv. Man blir lite trött på sådant, kunde tappat klockan så att den gick sönder eller hade försvunnit. Gick hem och skruvade fast den ordentligt själv.

20180617_151700.jpg

Bilagor

• 20180617_151651.jpg
    20180617_151651.jpg
    81 KB · Visningar: 1
  • 20180617_151712.jpg
    20180617_151712.jpg
    87.3 KB · Visningar: 1
Hade gått tillbaka till affären för att säkerställa att allt annat är i sin ordning :)

Samma sak på min Batman i fredags. Iofs första gången jag vart med om det under alla år och klockor

Splitter ny rolle. Sitter och äter på restaurang och märker då något som sticker ut från länken. En skruv har på något sätt skruvat upp sig själv. Man blir lite trött på sådant, kunde tappat klockan så att den gick sönder eller hade försvunnit. Gick hem och skruvade fast den ordentligt själv.

20180617_151700.jpg

Använde du loctite? Annars händer det antagligen igen.

Samma hände på min 116710. Som tur var satt jag i en soffa då skruven åkte ut helt och klockan lämnade armen. Inhandlat loctite men inte använt än. Dumslö. Dags att fixa.

Jag fördrar nagellack på mina fällknivar eftersom det olikt loctite ”knäcks” snarare än segdrar. Båda är väldigt bra men har man strippat ett par torx-skallar pga gängtätning så tänker man en extra gång.

Inget som imponerar, inte en inbiten (Rolex)fan-boy som jag kan blunda för detta 2018.

Tillbaka
Topp