• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Länktips till Seiko Sumo. Bilder önskas.

Emil_G

f.k.a hastkista
Jag fick igår hem en Sumo, min första.
Det mesta jag har läst om denna klocka stämmer, helt klart ett strå vassare än SKX linjen finishmässigt.
Boetten är ganska hög, men den sitter bra på min handled. 20mm länken känns inte allt smal som vissa hävdar, tycker istället att den framhäver boetten.

Till saken, jag behöver tips om vilka länkar/gummi/nato/zulu/läder som passar bra på denna.
Det går så klart att googla fram, men jag tycker att det är roligare med en tråd här istället.
Jag bjuder på första bilden, här på originallänk.


Photo 2014-04-24 09 36 59.jpg
 

Emil_G

f.k.a hastkista
Den där är fin.
Jo det är dom, men dom sitter ganska lågt så det ser lite konstigt ut på bilden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan ju börja med att kolla recensionen av sumon på anvil-länk som jag skrivit.
 

Emil

Cartier
Jag tycker inte klockan passar sig på nato eller zulu, den känns mer klumpig då den "bara" är 20mm och anvillänken är den närmsta perfekt om du vill ha stål!
har själv testat lite olika gummi fram och tillbaka men inte hittat något jag fastnat för riktigt. jag köpte hem många olika versioner från ebay tidigare men lärde mig snabbt, man får vad man betalar för...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Retro rubber är det enda gummit s sitter bra på deb imho. Läder går bort helt.
 
Topp