• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lär mig allt ni kan!

Diogenes

Silver
Nu, äntligen, har jag vågat ta steget från vintagedelen över till Kobra Kai. Länge har jag varit låst vid schweiziska ur men sneglar allt mer åt den oupptäckta asiatiska klockvärlden. Jag hoppas därmed ni vill hjälpa en oinvigd.

Jag är lite som "tabula rasa" när det gäller Seiko men är på jakt efter en vintagedykare (då antar jag det är Seiko som gäller?). Lite mer specifikt är jag ute efter en dykare med vintagekänsla, kvalitativt/pålitligt urverk med en storlek omkring 36-40mm. Helst ska den ha länk som original. Vad skulle ni rekommenderar för referenser och vart är jakten som mest gynnsam?

Fyll gärna på med bilder från era egna Seikofavoriter.

Med vänlig hälsning,
En oinvigd!

IMG_3838.JPG

62MAS?

Läcker! Kan du berätta något om den? Såg att det verkar finnas lite olika varianter (eller också förstår jag inte alla beteckningar när jag googlar runt).
Är det huvudsakligen på E-bay man jagar dessa?
Med vänlig hälsning,
Du får googla lite, den finns i två olika utföranden, med liten eller med stor krona.

Det händer inte ofta (läs jävligt sällan) men nu har @yonsson fel.
Saltaste vintage från Japan är givetvis
images

Orient KD 1000.

38 mm ren kärlek.

Får du tag i en så sälj den till mig och köp en 62mas. Den är ju trots allt helt ok den med.

Tillbaka
Topp