• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läskigt bra Rolex-kopior

Du tycker det tyvärr inte är emot reglerna att diskutera sånt här, samtidigt är du nyfiken på hur man med säkerhet kan avgöra om en klocka var äkta? :D
Förstår inte riktigt vad du menar? Reglerna är tydliga, de tillåter det. Sedan nej, jag är inte nyfiken på hur "man" gör det utan hur en individ gick tillväga vid ett specifikt fall.

Finns forum för dessa fejks som jag varit och läst mycket på. Dom bästa, utbytta med massa originaldelar för 15-30k lurar alla om dom inte plockar isär hela urverket. Kineserna kloonar ju idag äkta klockor med 3D skanner o metallskrivare. Som tröst kan ju nämnas att Swiss made från början också var lågpristillverkare/fejk

Usch, otäckt lika. Jag var lite nojig när jag skulle köpa min första sub och kollade in liknande videos men den här kopian var ju kusligt lik originalet.
För övrigt är det väl extremt viktigt att dessa inlägg görs så att vi lär oss mer så att det inte (förhoppningsvis) kommer fejks in på KS.

Den som köper en kopia är en kopia av en människa. Även ifall klockan lurar alla som ser den så vet vederbörande innerst inne alltid att det han eller hon äger, aldrig kommer vare sig bli eller vara något annat än en simpel och skitig efterapning.

Senast ändrad:
Läskigt. Dock så kostar den vad jag förstår runt 10 K Sek. Avskräcker väl den stora massan i alla fall. Rolex får rycka upp sig helt enkelt.

Det här känns dock läskigare än en Rolex.
3D-Printed-Metal-Gun.jpg

Finns en del seriösa replikaforums där ute som man kan kolla med om man är osäker om klockan är fake. Dessa nördar kan klockorna i minsta detalj.
Många av de brukar varna/anmäla om de ser att det säljs fakes på ebay/c24 osv

Finns en del seriösa replikaforums där ute som man kan kolla med om man är osäker om klockan är fake. Dessa nördar kan klockorna i minsta detalj.
Många av de brukar varna/anmäla om de ser att det säljs fakes på ebay/c24 osv
Det är för mig en gåta hur personer kan intressera sig, nörda ner sig och lägga massa pengar - men ändå inte på the real deal.

Om man nu lägger vissa tråkiga bieffekter åt sidan (tex vapen och IP-intrång) så är det där jäkligt coolt. Troligen nästa industriella revolution.
Väldigt dyrt, långsamt och med dålig finish. Men det kommer bara blir bättre och bättre så vi kommer säkert kunna ha kul med tekniken framöver.

Tillbaka
Topp