d96angl
Basic
Kanske man ska vara tydlig med?Haha ironi...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske man ska vara tydlig med?Haha ironi...![]()
Vet inte hur mer tydlig jag kan vara när jag lägger upp exakt samma bild som inlägget ovanför migKanske man ska vara tydlig med?
EnVet inte hur mer tydlig jag kan vara när jag lägger upp exakt samma bild som inlägget ovanför mig![]()
Det sjuka är ifall dom som kopierar klockor får till det så att dom blir exact lika. Med samma finish gång osv osv nu menar jag exact på alla punkter..Blir det en fejk då med? Den är inte gjord i fabriken men den är ju ändå samma, what to do?
Haha, vänta baraOch här ballade tråden ur fullständigt.
Inte helt simpelt det heller med en superclone =(
Börjar bli galet less på de här skojarna som tillverkar dessa.. bilden nedan är endast i utbildningssyfte, men detta är en super clone kopia;
![]()
Är ingen 3d-print det där.Jag tycker man tydligt ser att 3d- scannern/metall- printern inte riktigt fångat alla detaljer.
Är ingen 3d-print det där.
Jag?Sorry. Det var ett inlägg med ironisk ton med anknytning till inlägg #34 på sidan 2.
Inte helt simpelt det heller med en superclone =(
Börjar bli galet less på de här skojarna som tillverkar dessa.. bilden nedan är endast i utbildningssyfte, men detta är en super clone kopia;
![]()
Om 3-4år är den där 3135an som äkta vara....[läskit]Tog väl en halv sekund att se att detta är en kopia. Kolla de röda kugghjulen i uppdraget. På kopian är det vanliga kugghjul med någon typ av röd skiva på.
Poleringen är ganska dålig också (Rolex egna är i o f s inte jätteimponerande...)
Hade rättNu kan jag inte AP men rätt säker på att höger är riktig. OT och jag kan ha fel men men!
Det går ju annars att prova klockan hos AD/handlare för att se hur den känns i stället för att bidra till fake-cirkusen.För min egen del var jag inne på en Breitling Avenger seawolf II, men inte riktigt säker på om storleken skulle fungera i praktiken.
Lösningen var att först införskaffa en "replica" för att se om att investera i en riktig var rätt väg.
Tur var det, insåg rätt snart att den klockan inte fungerar i praktiken för min del. slog i allt möjligt flera gånger i veckan...
Det hade varit kul om någon ville jämföra mot sin genuina för att få data på vad man bör se upp för vid begagnat handel.
Fast det är inte riktigt samma sak att få prova en klocka i sin egna vardag.Det går ju annars att prova klockan hos AD/handlare för att se hur den känns i stället för att bidra till fake-cirkusen.
Jag (och vi allihop på klocksnack) gillar inte kopior.För min egen del var jag inne på en Breitling Avenger seawolf II, men inte riktigt säker på om storleken skulle fungera i praktiken.
Lösningen var att först införskaffa en "replica" för att se om att investera i en riktig var rätt väg.
Tur var det, insåg rätt snart att den klockan inte fungerar i praktiken för min del. slog i allt möjligt flera gånger i veckan...
Det hade varit kul om någon ville jämföra mot sin genuina för att få data på vad man bör se upp för vid begagnat handel.
Fundera, kläm och känn, köp real deal, avyttra om den inte känns rätt.För min egen del var jag inne på en Breitling Avenger seawolf II, men inte riktigt säker på om storleken skulle fungera i praktiken.
Lät som en eventuellt dålig affär ekonomisktFundera, kläm och känn, köp real deal, avyttra om den inte känns rätt.
ok.Jag (och vi allihop på klocksnack) gillar inte kopior.
![]()
Finns homagerFör min egen del var jag inne på en Breitling Avenger seawolf II, men inte riktigt säker på om storleken skulle fungera i praktiken.
"Vad kan vi inte diskutera?Hej rocksten !
Välkommen till KS, ett tips i all välmening är att INTE prata om att köpa (eller ha köpt) kopior i någon tråd på detta forumet. Det denna tråden gör är att den informerar alla om att "se upp, det är lättare än någonsin innan att bli lurad nu". Alltså som en varning till alla om att denna industrin blivit bättre på att förfalska än vad den varit innan. Själv känner jag mig endast säker på att köpa en klocka HELT NY av AD eller av en respekterad medlem här på KS (med alla dokument/kvitton och kartonger).
Alla som skriver här måste ha detta i åtanke, tråden kommer stängas (med all rätt) om den missbrukas. Om vi däremot använder den att sprida kunskap och informera så kommer den med största sannolikhet att accepteras. Man ska inte stoppa huvudet i sanden och låtsas som att problemet inte finns, men man ska heller inte göra reklam för denna industri. Det gäller därför att väga sina ord på silvervåg så det inte blir fel eller missuppfattas.
Hehe ! Ser nu att rocksten varit med sedan 2016, det var antalet inlägg som fick mig att gissa att personen var ny på forumet, låter ovanstående text stå kvar ändå i oförändrat skick.
För min egen del var jag inne på en Breitling Avenger seawolf II, men inte riktigt säker på om storleken skulle fungera i praktiken.
Ville heller forlorat litt penger en å kjöpe en kopi. Så fort du kjöper en fake så bidrar du med å stötte kriminalitet og en industri som selger ulovlige kopier.Lät som en eventuellt dålig affär ekonomiskt, har för dåligt med mynt för sådant.
Mjo men om du nu hängt på KS i snart 2år måste du väl ändå inse att med det du skrivit både gräver din egen grav och delar ut högafflar på en och samma gång?"Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.
Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).
Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej."
Detta är väl en tråd om kopior? Och jag skrev varför jag själv hade köpt en,samt bjöd upp för jämförelse för att få reda på vad man ska kolla efter.
"Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej.
Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej. I en tråd om förfalskningar så länkar vi inte till sidor som säljer eller stöttar förfalskningar (vi bjuder dem helt enkelt inte på trafik).
Vi diskuterar självklart inte heller sådant som enligt svensk lag uttryckligen är förbjudet. Vid tveksamhet kring detta avgör Admin vad som är okej."
Detta är väl en tråd om kopior? Och jag skrev varför jag själv hade köpt en,samt bjöd upp för jämförelse för att få reda på vad man ska kolla efter.