• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läskigt bra Rolex-kopior

Vad är det du inte förstår? Du har begått en brottslig handling genom att medvetet ha inhandlat en fejk och personer som du har inget på KS att göra. Låter kanske hårt men jag hoppas att du förstår skillnaden mellan ditt inlägg och de andras inlägg i tråden.
Jag försöker ju hjälpa till med att jämföra en kopia med en riktigt och på så sätt ta del av skillnaderna mellan en kopia och en äkta?
Läser du mellan raderna eller är det bara alldeles för jobbigt att jag har köpt en oäkta klocka?

Du ser nyreggad ut på KS iom giraffstatus. Bumpar en gammal tråd om kopior med att du minsann köpt en för att det inte var ekonomiskt försvarbart att köpa en riktig.

Detta på ett forum där vi HATAR kopior. Frågor?
Nja det var ju inte alls sanningen, tråden var ju för det första aktiv 19 augusti ? Är det gammalt ?
För det andra var det för mig ett sätt att prova klockan innan köp, eftersom det handlar om mycket pengar. Jag säger ingenvart att man ska köpa kopior, eller att det är samma sak som en genuin.. och för det tredje återigen ett sätt att ta del av vad som skiljer en äkta från en falsk.

För övrigt så föll klockans armband isär bara efter några veckors användning. tappade 10 sekunder per dag osv. Men jag måste ha missuppfattat tanken med tråden.

Hela problemet är att du köpte en kopia och därmed blev en av dem som stödjer den industrin. Allt annat är irrelevant.
det är på den nivån, adjö!
giphy.gif

Nja det var ju inte alls sanningen, tråden var ju för det första aktiv 19 augusti ? Är det gammalt ?
För det andra var det för mig ett sätt att prova klockan innan köp, eftersom det handlar om mycket pengar. Jag säger ingenvart att man ska köpa kopior, eller att det är samma sak som en genuin.. och för det tredje återigen ett sätt att ta del av vad som skiljer en äkta från en falsk.
har du övervägt stöld av klockor med?

För det andra var det för mig ett sätt att prova klockan innan köp, eftersom det handlar om mycket pengar. Jag säger ingenvart att man ska köpa kopior, eller att det är samma sak som en genuin..

Läs det där igen, jag får nämligen inte ihop det..

Du säger själv att en kopia inte är samma som en äkta, men köper en för att prova på klockan innan ett köp av en äkta?

Jag tyckte ändå att rocksten var värd en chans, det är svårt att vara ny och ibland får man försöka förklara och vara lite snällare mot en person som är ny. Ett forum är som en ny arbetsplats eller nytt "kompisgäng", det kan gå ruskigt snabbt att bränna sina skepp...

Nu har användaren hoppat ut genom fönstret och sagt adjö, kanske missförstod användaren KS. Det blev en kort karriär med bland annat en trådstart om Apples nya smartklocka (det hade varit en UTMÄRKT trådstart på www.swedroid.se, men på KS är den nog ganska ointressant).

Samtidigt kan jag förstå användaren, jag kände också att jag blev missförstådd i början. Skrev man något som en användare med 1000+ inlägg inte gillade så var man rökt. Ibland fick jag känslan av att det var en klubb för inbördes beundran. Efter ett tag förstod jag att vissa på KS får allergiska utslag av orden "quartz" och "homage". Men när jag fattat charmen med ett såpass "smalt" forum som KS är så växte det. Allt kan väl sammanfattas med ett ord.... "mekaniskt"

Slutligen, jag hoppas denna tråden får leva och diskutera det som ändå är en realitet. Speciellt för alla nya användare som slipper bli lurade av en "kanonaffär på blocket för halva priset" genom att informationen ändå fanns att tillgå och inte förnekades.

Senast ändrad:
Tråden är till för att varna folk för att dagens kopior är ruggigt svåra att skilja från äkta.

Du har köpt en kopia och därmed stödjer du denna skitiga bransch, inte konstigt att folk blir fundersamma
Det var ju inte alls det tråden skulle handla om, jag skrev on-topic när jag svarade. Men sedan dess är det pajkastning.

sammanfattning: Ni ogillar mig som människa för att jag köpt en falsk klocka.
Det är okej, jag respekterar eran åsikt.

Men jag har tyvärr inget intresse av att disktutera det mer, om ni saknar svar på någon fråga kan ni skicka ett Pm så ska jag svara på det!

Hej!

Frågan är säkert ställd tusen ggr i andra trådar, men..

Någon som varit med om eller känner någon som varit med om att köpa en fake från seriösa gråhandlare där även papper m.m. visat sig vara fake? Hur har ni själva gjort när ni köpt, ska man gå och fixa ett nytt äkthetsintyg hos AD före köp?

Hej!

Frågan är säkert ställd tusen ggr i andra trådar, men..

Någon som varit med om eller känner någon som varit med om att köpa en fake från seriösa gråhandlare där även papper m.m. visat sig vara fake? Hur har ni själva gjort när ni köpt, ska man gå och fixa ett nytt äkthetsintyg hos AD före köp?
Finns exempelvis något case då Kronofogden sålde en fejk, köparen fick ta smällen då de hänvisade till undersökningsplikten. :banghead:

Finns exempelvis något case då Kronofogden sålde en fejk, köparen fick ta smällen då de hänvisade till undersökningsplikten. :banghead:

Som jag uppfattade det var det fråga om aftermarket bezel (och ev tavla?) vilka hade beskrivits otydligt på auktionsannonsen. Alltså inte fråga om en fejkklocka utan om nån som trodde sig köpa nån sällsynt bling-Rolex i original till vrakpris men i själva verket köpte nån slags ghetto-modd.

Som jag uppfattade det var det fråga om aftermarket bezel (och ev tavla?) vilka hade beskrivits otydligt på auktionsannonsen. Alltså inte fråga om en fejkklocka utan om nån som trodde sig köpa nån sällsynt bling-Rolex i original till vrakpris men i själva verket köpte nån slags ghetto-modd.

Aha ok! Ska man köpa bling får man se sig omkring! ;)

Är det nån här som personligen (inte bara kollat på youtube-klipp) har inspekterat en Noob v9 Rolex?

Är genrellt emot alla typer av kopior, bara nyfiken på hur bra de kan bli.

Enligt uppgift är Noob namnet på fabriken som skall ligga i Schenzhen och v9 syfter på deras nionde generation, eftersom de precis om Samsung numrerar sina produkter efter att se släpper nya uppdaterade versioner.

Är det nån här som personligen (inte bara kollat på youtube-klipp) har inspekterat en Noob v9 Rolex?

Är genrellt emot alla typer av kopior, bara nyfiken på hur bra de kan bli.

Enligt uppgift är Noob namnet på fabriken som skall ligga i Schenzhen och v9 syfter på deras nionde generation, eftersom de precis om Samsung numrerar sina produkter efter att se släpper nya uppdaterade versioner.

Hoppas Rolex skyndsamt stämmer skiten ur dem. Har tyvärr inget mer att tillägga! :shifty:

Hoppas Rolex skyndsamt stämmer skiten ur dem. Har tyvärr inget mer att tillägga! :shifty:
nu kan vi väl hålla oss sakliga. Som du ser skrev jag att jag alls inte gillar denna industri och har som många vet jobbat globalt med säkerhet och Intel, men detta är ett klockforum och då måste det finns utrymmet att sakligt diskuttera klockrelaterade ämnen, speciellt i en tråd som denna.

nu kan vi väl hålla oss sakliga. Som du ser skrev jag att jag alls inte gillar denna industri och har som många vet jobbat globalt med säkerhet och Intel, men detta är ett klockforum och då måste det finns utrymmet att sakligt diskuttera klockrelaterade ämnen, speciellt i en tråd som denna.
Håller absolut med dig! :) Dock var inte min kommentar personligt riktad utan snarare vad jag tycker om företeelsen och den åsikten är högst saklig.

• Like
Reactions: JLC
Tillbaka
Topp