rocksten
Basic
Vad exakt menar du med gräver min egen grav?Mjo men om du nu hängt på KS i snart 2år måste du väl ändå inse att med det du skrivit både gräver din egen grav och delar ut högafflar på en och samma gång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad exakt menar du med gräver min egen grav?Mjo men om du nu hängt på KS i snart 2år måste du väl ändå inse att med det du skrivit både gräver din egen grav och delar ut högafflar på en och samma gång?
Du ser nyreggad ut på KS iom giraffstatus. Bumpar en gammal tråd om kopior med att du minsann köpt en för att det inte var ekonomiskt försvarbart att köpa en riktig.Vad exakt menar du med gräver min egen grav?
Jag försöker ju hjälpa till med att jämföra en kopia med en riktigt och på så sätt ta del av skillnaderna mellan en kopia och en äkta?Vad är det du inte förstår? Du har begått en brottslig handling genom att medvetet ha inhandlat en fejk och personer som du har inget på KS att göra. Låter kanske hårt men jag hoppas att du förstår skillnaden mellan ditt inlägg och de andras inlägg i tråden.
Nja det var ju inte alls sanningen, tråden var ju för det första aktiv 19 augusti ? Är det gammalt ?Du ser nyreggad ut på KS iom giraffstatus. Bumpar en gammal tråd om kopior med att du minsann köpt en för att det inte var ekonomiskt försvarbart att köpa en riktig.
Detta på ett forum där vi HATAR kopior. Frågor?
Svårt att uppfattas som seriös om man köper fake.Vad exakt menar du med gräver min egen grav?
Hela problemet är att du köpte en kopia och därmed blev en av dem som stödjer den industrin. Allt annat är irrelevant.För övrigt så föll klockans armband isär bara efter några veckors användning. tappade 10 sekunder per dag osv. Men jag måste ha missuppfattat tanken med tråden.
det är på den nivån, adjö!Hela problemet är att du köpte en kopia och därmed blev en av dem som stödjer den industrin. Allt annat är irrelevant.
Tråden är till för att varna folk för att dagens kopior är ruggigt svåra att skilja från äkta.det är på den nivån, adjö!
![]()
har du övervägt stöld av klockor med?Nja det var ju inte alls sanningen, tråden var ju för det första aktiv 19 augusti ? Är det gammalt ?
För det andra var det för mig ett sätt att prova klockan innan köp, eftersom det handlar om mycket pengar. Jag säger ingenvart att man ska köpa kopior, eller att det är samma sak som en genuin.. och för det tredje återigen ett sätt att ta del av vad som skiljer en äkta från en falsk.
För det andra var det för mig ett sätt att prova klockan innan köp, eftersom det handlar om mycket pengar. Jag säger ingenvart att man ska köpa kopior, eller att det är samma sak som en genuin..
På vilken annan nivå skulle det kunna vara?det är på den nivån, adjö!
![]()
Logiskt svar, du har verkligen hängt med i diskussionenMen starta ett eget forum för piratkopierade varor då.
Hur ska jag kunna diskutera mot det påståendet, problemet med mig är ju att jag har handlat en falsk vara. Det finns väl inget mer att säga då eller ?På vilken annan nivå skulle det kunna vara?
Nej.har du övervägt stöld av klockor med?
Det var ju inte alls det tråden skulle handla om, jag skrev on-topic när jag svarade. Men sedan dess är det pajkastning.Tråden är till för att varna folk för att dagens kopior är ruggigt svåra att skilja från äkta.
Du har köpt en kopia och därmed stödjer du denna skitiga bransch, inte konstigt att folk blir fundersamma
Irrelevant...har du övervägt stöld av klockor med?
Finns exempelvis något case då Kronofogden sålde en fejk, köparen fick ta smällen då de hänvisade till undersökningsplikten.Hej!
Frågan är säkert ställd tusen ggr i andra trådar, men..
Någon som varit med om eller känner någon som varit med om att köpa en fake från seriösa gråhandlare där även papper m.m. visat sig vara fake? Hur har ni själva gjort när ni köpt, ska man gå och fixa ett nytt äkthetsintyg hos AD före köp?
Finns exempelvis något case då Kronofogden sålde en fejk, köparen fick ta smällen då de hänvisade till undersökningsplikten.![]()
Finns exempelvis något case då Kronofogden sålde en fejk, köparen fick ta smällen då de hänvisade till undersökningsplikten.![]()
Som jag uppfattade det var det fråga om aftermarket bezel (och ev tavla?) vilka hade beskrivits otydligt på auktionsannonsen. Alltså inte fråga om en fejkklocka utan om nån som trodde sig köpa nån sällsynt bling-Rolex i original till vrakpris men i själva verket köpte nån slags ghetto-modd.
Är det nån här som personligen (inte bara kollat på youtube-klipp) har inspekterat en Noob v9 Rolex?
Är genrellt emot alla typer av kopior, bara nyfiken på hur bra de kan bli.
Enligt uppgift är Noob namnet på fabriken som skall ligga i Schenzhen och v9 syfter på deras nionde generation, eftersom de precis om Samsung numrerar sina produkter efter att se släpper nya uppdaterade versioner.
nu kan vi väl hålla oss sakliga. Som du ser skrev jag att jag alls inte gillar denna industri och har som många vet jobbat globalt med säkerhet och Intel, men detta är ett klockforum och då måste det finns utrymmet att sakligt diskuttera klockrelaterade ämnen, speciellt i en tråd som denna.Hoppas Rolex skyndsamt stämmer skiten ur dem. Har tyvärr inget mer att tillägga!![]()
Håller absolut med dig!nu kan vi väl hålla oss sakliga. Som du ser skrev jag att jag alls inte gillar denna industri och har som många vet jobbat globalt med säkerhet och Intel, men detta är ett klockforum och då måste det finns utrymmet att sakligt diskuttera klockrelaterade ämnen, speciellt i en tråd som denna.