• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läsvärd tråd på VRF.... Om man är intresserad av vintage!

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Indeed. Väntade på lite småplockfrån honom men han skickade skräp två gånger och försvann sen när jag ville ha en refund. Bara 100usd så jag orkar inte bråka mer om det men det är tråkigt värre när folk inte kan göra business snyggt..

Han har det säkert jobbigt privat men jag kan inte se vad det har att göra med hans affärsverksamhet. Kan inte vara kul för stackaren som är en DRSD kort.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Indeed. Väntade på lite småplockfrån honom men han skickade skräp två gånger och försvann sen när jag ville ha en refund. Bara 100usd så jag orkar inte bråka mer om det men det är tråkigt värre när folk inte kan göra business snyggt..

Han har det säkert jobbigt privat men jag kan inte se vad det har att göra med hans affärsverksamhet. Kan inte vara kul för stackaren som är en DRSD kort.

Ja du Per, var vad det jag sade..

Problemet han har är kopplat till vissa "vanor" och han sysslar verkligen med dimmridåer i det inlägget.

Problemet är att folk är sådana lismare och aldrig säger ifrån när kända profiler skiter folk i ansiktet. Ta det där som en lärdom Per, börjar skit flyta upp så är det oftast sant..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, vi ser väl var det landar. Jag har handlat av honom flertal gånger tidigare utan problem. Jag har inga problem att ta smällen då jag visste att han börjat strula innan jag handlade denna gång. Jag behövde bara grejer och hade inte tålamod att sourca det på annat håll. :)

Hade nog inte skickat någon större summa med tanke på problemen som varit senaste året. Bara att hoppas att han repar sig.
 

paradis

Audemars
Jag fattar inte,något måste ha hänt med honom.Att han lurar folk runtom i världen ock skyller på ......privata problem..ok,men LÄMNA TILLBAKA KLOCKOR ock PENGAR,det tar kanske en dag att fixa allt.Det sa han inte så mycket om........
ock han som skickade klocka värd 16k USd...ock inga pengar eller klocka.
 

David

Bödeln
Oj, är det Mulholland som det gått snett för nu? Jag har verkligen helt loggat från alla internationella forum, uppenbarligen. Har handlat utan problem tidigare, och alltid betraktat honom som good guy.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
läskigt, alltid betraktat honom som en "trusted seller". Vilka är det stora profilerna på VRF som man verkligen kan lita på?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
läskigt, alltid betraktat honom som en "trusted seller". Vilka är det stora profilerna på VRF som man verkligen kan lita på?
Du kan nog lita på de allra flesta.

Tyvärr så kan de bästa av människor hamna i trångmål som gör att de tar tokiga beslut. Det händer dessvärre nu och då i de flesta branscher. Fanns för några år sedan en känd samlare/handlare som satt på galna klockor som hade ett fläckfritt track record tills dagen då han bara blåste fem, tio andra samlare han gjort business med i flera år. Ingen vet riktigt vad som hände men likväl så skedde det.

Nu i Mulhollands fall så har det varit stormigt en tid men förhoppningsvis får han ordning på sin skit och kan fortsätta att handla. Om det beror på galna ex eller annat kvittar för mig. Förhoppningsvis löser det sig.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
John buckley aka Tuscanyrose samt Jacek på hqmilton har jag handlat från. Topp.

John Buckley har sin affär i diamond district i NY va?? isåfall har jag träffat honom förut. Om det nu är han (namnet låter väldigt bekant) gav han mig, en helt okänd svensk, 3 länkbitar i handen och sa "go home and try if they work, pay by paypal or just return them if they dont fit." snacka om att ha förtroende för folk!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
John Buckley har sin affär i diamond district i NY va?? isåfall har jag träffat honom förut. Om det nu är han (namnet låter väldigt bekant) gav han mig, en helt okänd svensk, 3 länkbitar i handen och sa "go home and try if they work, pay by paypal or just return them if they dont fit." snacka om att ha förtroende för folk!

Korrekt. Supertrevlig.
tuscanyrose.com
 

David

Bödeln
Jacek, Tony Geha (justrolexes) och Greg Gimelstein (Mosco) har jag både träffat och handlat av, de är ärliga och pålitliga.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Med den frisyren var det väl bara en fråga om när han skulle balla ur.
Ja den frillan är ju en signal att alla indianer inte sitter i kanoten, he he

Läste hans svar på VRF och ärligt talat blev jag inte klokare av det. Ena stunden så var det nyfött barn, sen var han dum mot frun, sen fanns det någon tjuv hemma hos honom...

Om det är så att han tagit emot pengar men ej skickat varan så kan han ju bara betala tillbaka allt igen - tar väl inte 1-2 månader att lösa (givet att pengarna finns kvar...). På samma sätt borde han ju kunna skicka tillbaka den där DRSD pronto.

Väldigt mkt ursäkter men inga direkt lugnande besked tolkar jag det som.

Om han är seriös och mån om sitt rykte kunde han väl för fan satt in ett auto-reply på mailen och skrivit att han "XXX" samt postat på VRF att "XXX". Att inte svara alls på något är inte bara slött, det är jävligt korkat - så klart folk går bananas...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kollade Jaceks hemsida. Han har ju ett gäng fina 1680s för en ok peng (ca 6000 usd)

Ni som handlat från honom, har ni åkt på moms och tull? Det förändrar ju naturligtvis prisbilden...
 

Helvetia

Cartier
Är det inte han Jacek som alltid har mystiskt fint skick på boetter? Hur ligger det till där egentligen?
 

DrDre

Patek
När det handlar om förtroende så bygger det ju både på motpartens vilja och förmåga att kunna leverera vad man har lovat. Det finns ju en risk med småhandlare att de kan gå kk, gå på en mina (tex köpa ngt som sedan visar sig vara fake etc), och då står man ju där. De kan vara hur hederliga som helst, men har de inte pengar så kan de helt enkelt inte så leverera vad de lovat.

I det här fallet verkar han ju försöka brygga olika transaktioner genom att använda inbetalda pengar till annat än vad de är avsedda för och att sälja klockor ta pengarna och sedan försöka betala ngn annan. Det känns som ett rätt riskfyllt spel och tyvärr är det nog så att i en bransch som denna, där förtroende är ALLT, är det nog kört för honom. Jag har haft en del kontakter med honom tidigare men nu skulle jag inte våga utsätta mig för någon större risk längre (förskottsbetalning eller skicka en klocka utan att få betalt först).
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Också intresserad av Jazek. Han skriver ofta på sin hemsida att klocka är nyss hemkommen från polering så det förklarar väl en del varför som ser så fina ut. Om man var säker på slippa tull och krångel hade jag nog slagit till.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Har läst ikapp, ser ut som om han åkte ut från TRF efter ett enda märkligt inlägg.

http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=3314456&postcount=101

Är det någon som med viss säkerhet vet vad som hänt?

Det enda som man kan konstatera som åskådare är att det är känt att han blåst flera och håller på att svamla
med massa ursäkter. För mig låter det som att han skall bannas från alla forum och folk skall låta bli att läsa
hans lögner och dimråder. Eller?
 

Josef B

Bestraffaren
Ja han verkar ha bränt alla sina broar. Vettetusan hur han ska kunna kompensera allt som har hänt.
 
Topp