• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lätt Zodiac gallring

Ja, så är det. Är mitt i en process att välja ut ett antal keepers av detta underskattade märke. Mycket god byggkvalitet och design som är i toppklass. Kredd dravlet får den enskilde ta ställning till. Denna sport beater släpper jag för 1900 pix. Mycket, mycket bra skick. Och till er som förväntar sig det i Zodiac sammanhang: kuk!

Edit:
43mm
22mm
2kg
Rhonda
Inte särskilt tung att bära för den normalt byggde.
Vet inte exakt vad den gått för ,som billigast någonsin, på E-bay.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1358963293.978375.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358963293.978375.jpg
    135.6 KB · Visningar: 899
  • ImageUploadedByTapatalk1358963332.928631.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358963332.928631.jpg
    101.5 KB · Visningar: 894
Fortsatt till salu. Är så jävla trött på jag-tar-den folket. Först ett kort meddelande med någon form av fråga först typ; har den visare? Och sedan: om den har det så tar jag den. Sedan man förvissat personen om att klockan har visare och satt den ohpf. On-hold-pendling-funds för helvete. Så kommer plötsligt en radda frågor till. Vad heter den, hur stor är den och är den tungt att bära. Och här börjar jag som gammal i gamet surna till. Det hör är enligt min erfarenhet frågorna som är konstruerade för att skjuta ut sig? VARFÖR håller vissa människor på såhär. En Omega keps och ett Omega paraply till den som kan förklara.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Lätt Zodiac gallring

Eric Jajjamensan P skrev:
Fortsatt till salu. Är så jävla trött på jag-tar-den folket. Först ett kort meddelande med någon form av fråga först typ; har den visare? Och sedan: om den har det så tar jag den. Sedan man förvissat personen om att klockan har visare och satt den ohpf. On-hold-pendling-funds för helvete. Så kommer plötsligt en radda frågor till. Vad heter den, hur stor är den och är den tungt att bära. Och här börjar jag som gammal i gamet surna till. Det hör är enligt min erfarenhet frågorna som är konstruerade för att skjuta ut sig? VARFÖR håller vissa människor på såhär. En Omega keps och ett Omega paraply till den som kan förklara.

LOF? (Lack Of Funds) :D
 

m_s

Patek
2-Faktor
Inte blir bitter, var helt mitt fel, jag insåg snabbt att jag hade för kass koll på märket och har ställt ett par kompletterande frågor. Dålig stil på mig och får köra skäms-mössan (eller gråtrunka i duschen i fosterställning a la "Touched By Zodiac")


//Micke
 

AndyAnd

Cartier
Eric Jajjamensan P skrev:
Fortsatt till salu. Är så jävla trött på jag-tar-den folket. Först ett kort meddelande med någon form av fråga först typ; har den visare? Och sedan: om den har det så tar jag den. Sedan man förvissat personen om att klockan har visare och satt den ohpf. On-hold-pendling-funds för helvete. Så kommer plötsligt en radda frågor till. Vad heter den, hur stor är den och är den tungt att bära. Och här börjar jag som gammal i gamet surna till. Det hör är enligt min erfarenhet frågorna som är konstruerade för att skjuta ut sig? VARFÖR håller vissa människor på såhär. En Omega keps och ett Omega paraply till den som kan förklara.

Jag känner igen det där. En tanke slog mig, genom "jag tar den" har man inte ingått ett avtal då? Anbud + accept = avtal om jag inte minns helt galet :)
 
Jag varken gråter eller runkar Micke. Sådant låter jag andra göra. Blir bara heligt trött. Reagerade snabbt och du får täcka skott för en hel radda människor på senare tid. Men så här var det sällan på TTT. Är KS sämre på en punkt? Eller är det ett utslag för nytt forumfolk, vilket är kul. Varför har Blocketsjukan kommit hit? Tröttsamt som fan är det iaf. Haft ett tiotal av detta mönster på två annonser. Fatta min irritation.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Lätt Zodiac gallring

Eric Jajjamensan P skrev:
Jag varken gråter eller runkar Micke. Sådant låter jag andra göra. Blir bara heligt trött. Reagerade snabbt och du får täcka skott för en hel radda människor på senare tid. Men så här var det sällan på TTT. Är KS sämre på en punkt? Eller är det ett utslag för nytt forumfolk, vilket är kul. Varför har Blocketsjukan kommit hit? Tröttsamt som fan är det iaf. Haft ett tiotal av detta mönster på två annonser. Fatta min irritation.

Inte drabbad eller skyldig själv, men en snabb titt i Köp & Sälj visar rätt många annonser som är OHPF och sen ute igen...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Att säga "jag tar den" kan anses som att ett avtal slutits. Således får man skyldigheter som köpare.
Varför inte bara säga "jag är intresserad" och sen fyra av med frågor.
Jag förstår din irritation!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag är ju rätt färsk här och har väl kanske inte lärt mig alla koder och outtalade regler men....

Då jag annonserat och velat sälja nåt här har jag flera gånger blivit kontaktad av medlemmar man normalt aldrig ser spår av på forumet.

Det är säkert så att många skiter i att tillföra något på forumet men är med för att kunna komma åt annonserna. Då blir man lite mer anonym och kan bete sig lite hursomhelst.

En teori bara.

Ska förtydliga att jag bara haft kontakt med trevliga individer under min korta tid här!
 

m_s

Patek
2-Faktor
På ett sätt bra att vi får upp problematiken men samtidigt sitter jag här och skäms deluxe, förlåt Eric - Blir jag som får gråtrunka, snacka tragiskt va...

Ska sluta sitta på restaurang lite salongsberusad på kvällen och läsa KS på Tapatalk av flera anledningar hehe.
 
micke_s skrev:
På ett sätt bra att vi får upp problematiken men samtidigt sitter jag här och skäms deluxe, förlåt Eric - Blir jag som får gråtrunka, snacka tragiskt va...

Ska sluta sitta på restaurang lite salongsberusad på kvällen och läsa KS på Tapatalk av flera anledningar hehe.
Och därmed är klockan alltså fortsatt till salu?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är ett föraktfullt beteende och något jag hatar! Folk verkar inte fatta att vid jag tar den så är avtal slutet.. Men det förekom precis lika mycket på gamla TTT. Värsta gången var när en känd forumprofil från södra Sverige sade att han skulle ha min klocka men ständigt sköt på betalningen på grund av olika anledningar. Bland annat för det hade varit kraftiga skyfall. Han kommer aldrig få köpa en klocka av mig..
 

otto

Breitling
Viss skillnad råder i intresse och pris mellan quartzverk eller mekverk, annons på ett
seriöst forum borde detta framgå.
otto
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
otto skrev:
Viss skillnad råder i intresse och pris mellan quartzverk eller mekverk, annons på ett
seriöst forum borde detta framgå.
otto
Och du menar att presumtionen är mekaniskt verk om inget är angivet i annonsen?
En SERIÖS köpare försäkrar sig om vad det är hen (japp, jag använder uttrycket och anser det vara kanon) står i begrepp att köpa INNAN hen gastar "jag tar den".

JoberMan
 

Ministern

Founder
2-Faktor
otto skrev:
Viss skillnad råder i intresse och pris mellan quartzverk eller mekverk, annons på ett
seriöst forum borde detta framgå.
otto

Jag tycker nog du borde frågat det innan du sade jag tar den, står det inget kan det vara vadsomhelst om det inte är av känd modell.. Ännu mer obegripligt blir det när du skyller på forumet..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
otto skrev:
"otto borde dö", vem skyller jag det på .
jobberman stavfel på sista meningen "jag tar hen" naturligtvis
Vill inte vara den som är den men när vi ändå är inne på stavfel så tror jag att det saknas ett genitiv-s efter JoberMan (som stavas med versalt J och M och endast ett b). "Otto borde dö" och "vem skyller jag det på" är för övrigt också fullständiga meningar och förtjänar därför att åtskiljas av en punkt (eller ett semi-kolon om du är lite skitnödigt lagd).

Det är klart att man inte ska skriva att någon ska dö, men jag förstår Jajjamensans reaktion på din dryga post.

Du har endast dig själv att skylla om du inte tar reda på om en klocka har ett mekaniskt eller quartzverk innan du bestämmer dig för att köpa den. Att skylla ditt misstag på att forumet inte skulle vara tillräckligt seriöst ter sig fullständigt obegripligt. Du har varit medlem här sedan juldagen och dina totalt tre (!) inlägg under den tiden har du lagt på att vara dryg mot en person som du brutit ett ingånget avtal med.

Vad sägs om en nystart i viewtopic.php?f=2&t=44 så att vi får se dina trevliga sidor också?

Trevlig helg
JoberMan
 
Orkar knappt ödsla mer tid på muppen Otto, men...
Jag trodde vid tidpunkten för "Otto borde dö" att nicket var Denke som skojade med mig. Det hade växlats en del PM innan. Så andemeningen var att Denke borde avliva sitt troll och lägga ner.
Nu vet jag att det är en annan form av betydligt tråkigare troll som jag tänker ägna den uppmärksamhet han förtjänar. Noll.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eric Jajjamensan P skrev:
Orkar knappt ödsla mer tid på muppen Otto, men...
Jag trodde vid tidpunkten för "Otto borde dö" att nicket var Denke som skojade med mig. Det hade växlats en del PM innan. Så andemeningen var att Denke borde avliva sitt troll och lägga ner.
Nu vet jag att det är en annan form av betydligt tråkigare troll som jag tänker ägna den uppmärksamhet han förtjänar. Noll.

Vänta nu! Hur hamnade jag i den här soppan av kalsongskott och Zodiacs?
 

vekktah

Cartier
Hände på ttt "back in The days" oxå, spontanköpare utan medel. Iofs oftast på saker över 10k men det räcker för mig att sätta som bad Guy om inte verkligt bra förklaring föreligger...min tjej köpte f.ö en zodiac av jajamensan som nu sitter på min svåger. Rätt skön sak. Cool för de slantarna istället för en seiko till.
 
Denke skrev:
Eric Jajjamensan P skrev:
Orkar knappt ödsla mer tid på muppen Otto, men...
Jag trodde vid tidpunkten för "Otto borde dö" att nicket var Denke som skojade med mig. Det hade växlats en del PM innan. Så andemeningen var att Denke borde avliva sitt troll och lägga ner.
Nu vet jag att det är en annan form av betydligt tråkigare troll som jag tänker ägna den uppmärksamhet han förtjänar. Noll.

Vänta nu! Hur hamnade jag i den här soppan av kalsongskott och Zodiacs?
Pust! Jag förklarar på telefon. Det hade varit kul om det var du. Nu är det mest tragiskt. Mata inte mer troll nu.
 
vekktah skrev:
Hände på ttt "back in The days" oxå, spontanköpare utan medel. Iofs oftast på saker över 10k men det räcker för mig att sätta som bad Guy om inte verkligt bra förklaring föreligger...min tjej köpte f.ö en zodiac av jajamensan som nu sitter på min svåger. Rätt skön sak. Cool för de slantarna istället för en seiko till.
Visst är det den där 40mm:ers V-Wolfen du menar? Fin liten rackare!
 
Topp