• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lådöppningslördag.

Compiss

Patek
2-Faktor
Då var det väl dags kanske.

Att våga sig på en öppning efter att det nya regelverk implementerats alltså.

Börja med att sätta er till ro, eftersom det är Lördag så fram med lite läskande och en skål godis.
3ymTgv4.jpg


Jag har letat, funderat på vad jag vill ha. Startade till och med en tråd för att få uppslag där ni kan läsa lite om mina tankar och funderingar, se nedan.

Vart och provat några modeller och bestämde mig efter några dagar men då hade klockan sålts. Letade vidare och funderade, vill att denna klocka blir perfekt.

Första gången jag kom i kontakt med märket var nog ca 20 år sedan då en vän visade sitt klockköp. Då såg jag inte riktigt charmen utan tyckte att den var klumpig och grotesk. Nu kan jag inte släppa tanken på den.

Nåja de flesta har nog listat ut vad det rör sig om och om inte så......

























pYKgdW4.jpg


Så nu gäller det bara att lura ut vilken modell jag köpt;)










Länk till tråd om tankarna kring panerai.
http://www.klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/

Info kommer från http://www.panerai.com/en/collections/watch-collection/luminor/36-luminor-marina-logo-pam00005

MOVEMENT
Hand-wound mechanical, exclusive Panerai OP II calibre, 16½ lignes, 17 jewels, Glucydur® balance, 21,600 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 56 hours. It is tested and certified by C.O.S.C.

FUNCTIONS
Hours, minutes, small seconds.

CASE
Diameter 44 mm, AISI 316L polished steel.

BEZEL
Polished steel.

BACK
Screw, steel.

DEVICE PROTECTING THE CROWN (protected as a trademark)
Brushed steel.

DIAL
Black with luminous Arabic numerals and markers. Seconds at 9 o’clock.

CRYSTAL
Sapphire, formed of corundum, 3.5 mm thick. Anti-reflective coating.

WATER-RESISTANCE
30 bar (~300 metres).

STRAP PANERAI
personalised leather strap and large size steel buckle. Supplied with a second interchangeable strap and a steel screwdriver. * The trademark Velcro® and Coramid® are not property of Officine Panerai.

Avslutar detta med en klassik...

SKyifya.jpg

Trevlig helg på er och tack för att ni tog er tid och jag hoppas jag uppfyllde kraven:). Tack även till er som hjälp mig i mörkret som svarat på otal pm, mail och som postat svar i tråden om Panerai.
 
Senast ändrad:

Onelund

Rolex
Bra smak & Grattis

Nu börjar eländet att jaga straps, in om en snar framtid kommer du upptäcka att du köpt en kameleont, finns ingen klocka i klockvärlden som kan skifta skepnad på samma sätt som en panerai genom att byta straps. Är uppriktigt sagt glad för din skull.
 
Topp