• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Lådrensning (Delma, Seiko tuna, Candino etc.)

CptSlow

Rolex
2-Faktor
EDIT: Två klockor kvar. Vad sägs om 1 500 kr för båda?

Dags att göra plats för lite nytt i lådan! Alla priser är exklusive frakt och jag kör gärna affärer F2F för att slippa krångla med posten. Jag bor i en av Stockholms södra förorter men kan förflytta mig efter överenskommelse.

Alla bytesförslag mottages tacksamt men bli inte arg om jag tackar nej. Är halvt på jakt efter en Xbox One, så säg till om du har en sådan och vill göra affär. Bud är också välkomna, särskilt om du är intresserad av mer än en klocka. Det är bara att testa, det värsta som kan hända är att jag avböjer.

Nåväl, klockorna:

1. Delma Blueshark 3000m
Rejäl tooldykare med färgglatt stuk och lätt kolfibermönster på urtavlan. Den är stor men ändå hanterbar på armen i och med att luggarna vrider sig nedåt. Det finns lite bruksmärken på den inkl. lite repor på sidor av bandhorn efter bandbyten och en liten rispa i AR-beläggningen på glaset som syns i motljus. Inget som stör helhetsintrycket enligt mig men säg till om du vill ha några speciella bilder så fixar jag det. Ca 50,5mm inkl. krona och 55 lug to lug. Fungerar dock även om man inte har gigantiska armar (som synes på mig).

Levereras i en enorm låda med länk och originalgummi. Kan bli svår att skicka då jag inte har en lämplig kartong.

Pris: 3 000:- BORTBYTT!


2. Seiko "Tuna" SBBN007
Kanonfin Tuna som jag köpte av första ägaren nu i våras. Därefter har den varit inne på trycktest hos Klockmaster i Globen som den klarade utan anmärkning. Bara att bada alltså. Såvitt jag kan se är den i mer eller mindre nyskick. Det kan finnas någon väldigt liten repa på shrouden men inget man tänker på. Föregående ägare skrev även till mig att den har en liten repa i glaset men den har jag inte lyckats se alls.

Levereras i originallåda med Seiko Z22-gummi i fint skick. Kvitto på trycktestet följer förstås med. Zulubandet som sitter på ingår INTE. Bättre du köper ett eget än att ta mitt gamla.

Pris: 5 000:- SÅLD!



3. Seiko "Italian" Y187-7A30 SLP003P1.
Lite ovanlig modell som är vattentät till 100m och påminner till viss del om en Tuna. Rejäl och trevlig på armen och med en stadig länk som även fungerar kanonbra på ovanstående "riktiga" Tuna (tips: köp båda). Trycktestad och batteribytt hos Klockmaster i våras utan problem. Fint skick med mindre bruksspår. Det som är värt att nämna är en liten färgplutt ovanför chapter ringen ungefär vid kl 1 som syns på bilderna. Ca 48mm bred inkl. krona och 48,5mm lug to lug.

Levereras utan tillbehör men med kvitto på trycktest.

Pris: 1 500:- SÅLD!


4. Candino 200m vintagedykare (quartz)
Annorlunda variant från Schweiziska Candino som troligen är daterad 80-tal. Den har svensk dagskiva vilket är lite kul. Bra skick men med sedvanliga bruksspår. Glaset har en hel del mikrorepor men dessa syns endast i motljus så jag tycker inte man stör sig på dem. Ca 39mm bred och 39-40mm lug to lug.

Trycktestad enligt tidigare ägare men jag har inte gjort det själv så jag lämnar ingen garanti för att den är vattentät.

Utan tillbehör.

Pris: 1 500:-



5. Avia Polar Star (quartz)
Ful(snygg?) vintageinspirirerad dykarvariant i two-tone. Fungerar som den ska och är i gott skick. Det kupade glaset är en trevlig detalj. Ca 43mm inkl. krona och 46mm lug to lug.

Levereras med gulblått nato och originallänk i fint skick. Ej trycktestad.

Pris: 400:- eller gratis om du slår till på minst två av de andra.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    197.2 KB · Visningar: 549
  • image.jpg
    image.jpg
    160.3 KB · Visningar: 538
  • image.jpg
    image.jpg
    126.9 KB · Visningar: 546
Topp