• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låg kvalitet på Hirsch?

Inte man, du vill ha. Avsmalnande är definitivt populärare och enligt mig snyggare och bekvämare. Det erbjuds band i olika längder, om det även gäller ditt gummiband vet jag inte men det är väl bara att använda google eller höra med butiken?
Jo jag vet att "alla" vill ha avsmalnande, men inte jag för jag vill att klockan ska se "normal" ut på min modell större arm, är det avsmalnande gör det så remmen känns futtig och tanig speciellt 18-20mm band

Hej
Har haft ett Hirsch Professional i över 5 år, slitet men fullt funktionellt. Köpte ett likadant för ett tag sedan men det gick sönder, efter ca 3 veckor, det släppte i limmet där armbandet fäster i sig själv runt bandstiftet. Märkte direkt när det hände så tappade inte klockan som tur var, ifrågasatte dock kvaliteten men blev övertygad av säljaren att han aldrig varit med om något liknande under sina 14 år med Hirsch. Jag fick ett nytt armband men efter ca 3-4 veckor går det nya sönder på exakt samma sätt.

Har jag haft extrem otur eller är Hirsch skräp?

Jag vill inte tappa klockan men att köpa Omega original för ca 4500 känns svettigt för lite läder.

Vänligen
Marcus

Ja, jag upplever också att de sänkt kvalitén några snäpp. Jag brukar köpa samma modell, och jag tycker att exakt samma modell, färg och storlek har sämre kvalitet och ser billigare ut numera. Sämre infärgning. Detta handlar om runt 400 kr, trots allt ganska mycket pengar för ett litet band i koskinn.

Kört massor av Hirsch. Aldrig några problem. Senaste köpet är deras utmärkta Capitano som jag t.o.m badad med flera gånger utan påverkan, precis som utlovat. Fina bra fullcut-delar av alligator som är hållbara.

Tillbaka
Topp