• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lågbudget-tips fyrkantig boett

JoberMan

Politruk
2-Faktor
"Kul mekanisk klocka med inhouseverk från välkänd tillverkare?" Finns en del att välja på. Lägg till "För under tusingen sprillans ny hem i brevlådan fraktat och skattat och tullat och klart" så blir det svårare. Vad som är kul ligger såklart i betraktarens ögon, men jag tycker att jag lyckats.

Har varit sugen ett tag på att testa en fyrkantig boett. Inte tillräckligt sugen dock för att lägga ut någon större summa pengar. Hittade denna till slut hos Creationwatches. 850 spänn fraktat och klart till dörren. DHL tog ytterligare en dryg hundring i tullavgift och skatt.

Med tanke på att den kostar mindre en halvslö kväll på krogen utan mat, så är jag klart positivt överraskad.

Fyrkantig boett är en kul grej att bryta av med ibland. Ska seriöst överväga att testa en TH Monaco eller liknande i framtiden.








Har haft klockan i en vecka och har inte tagit av mig den än. Satt i relation till priset är jag snornöjd. Skickar den vidare till sonen när jag tröttnar. Han kan behöva något roligare än sitt brandade smyckesur från en kläddesigner. Orient är ju (trots priset på denna) en riktig klocktillverkare.

Trevlig kväll
JoberMan
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Trevlig! Är också sugen att testa denna form. Du kan inte fixa ett WS lite längre ifrån? :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Trevlig! Är också sugen att testa denna form. Du kan inte fixa ett WS lite längre ifrån? :)
Självklart :)
image.jpg
 

bartoldous

Cartier
Har också varit sugen på något fyrkantigt och till ett bra pris och den där har varit på radarn ett tag,saknar även en vit tavla.Sett till det yttre ser vi väldigt lika ut och det som klär dig så bra och känns som ett lyckat köp för dig måste då naturligtvis även passa mig. :p
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har också varit sugen på något fyrkantigt och till ett bra pris och den där har varit på radarn ett tag,saknar även en vit tavla.Sett till det yttre ser vi väldigt lika ut och det som klär dig så bra och känns som ett lyckat köp för dig måste då naturligtvis även passa mig. :p
Då så, kör säger jag. Vad gäller sådant som klär natural beauties som oss, så får du inte glömma att dra upp raggsockan över jeansen (se min bild). Ernst hävdar att det är det nya svarta ;-)
 

bartoldous

Cartier
Nu måste jag ändå protestera och uttrycka min besvikelse då jag trodde att du var min själsfrände,det Ernst säger är alltid och då menar jag "alltid" att det är helt rätt att göra precis tvärtemot vad Ernst säger. ;)
 

ikaroess

Cartier
Härliga bilder!
Även jag har varit sugen på fyrkantigt ett tag och har kikat lite på orienterna. Sjukt prisvärda klockor de där.
 

Glusch

Cartier
Har ju faktiskt ett sug att testa fyrkantigt, och en helt ok klocka i budgetsegmentet som dessutom är snygg och mekanisk är inte helt fel att testa med. Tack för tipset, klär dig grymt, särskilt med raggsockekombon.
 

ruchac

Omega
Ha ha, nu skrattar jag allt åt mig själv! Trodde helt ärligt att det var du på avatarbilden! Tänk så fel man kan ha...
Men trevligt att det inte bara är kostymnissar med välstrukna skjortor på forumet som visar upp dinkor som kostar
tre månadslöner eller mer för en knegare. Inte fel att köpa en mekanisk klocka för under ett kex, ser bra mycket
dyrare ut också. (Och när jag tänker efter så ser mannen på avataren välbekant ut, någon slags samhällsdebattör
och kulturpersonlighet...? Kommer bara inte ihåg namnet...)
 

DrDre

Patek
Ha ha, nu skrattar jag allt åt mig själv! Trodde helt ärligt att det var du på avatarbilden! Tänk så fel man kan ha...
Men trevligt att det inte bara är kostymnissar med välstrukna skjortor på forumet som visar upp dinkor som kostar
tre månadslöner eller mer för en knegare. Inte fel att köpa en mekanisk klocka för under ett kex, ser bra mycket
dyrare ut också. (Och när jag tänker efter så ser mannen på avataren välbekant ut, någon slags samhällsdebattör
och kulturpersonlighet...? Kommer bara inte ihåg namnet...)

Det är Jan Myrdal på bilden. En av de få i världen som är son till två nobelpristagare. Han är väl inte precis neo-liberal i sina åsikter.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Gillar den!
Fyrkantigt är trevligt.
En Monaco har alltid stått högt i kurs hos mig.
En sån ska jag ha någon gång.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har du skyddsväst på dig hemmavid? Vars faan bor du?! ;-)
På Fridhemsplan är du rökt utan väst. Är för tillfället på Gotland, men det är lika djävligt här, med drive-by-shootings efter Toftavägen dagligen :)

Riktigt fin. Har en liknande på väg in. Jag gillar lädret, vad är det för något?
Krokopräglat "genuine leather" (kossa?) i en brunröd nyans. Även det känns helt ok kvalitetsmässigt.
 
P

Philippe Stern

Guest
Ha ha, nu skrattar jag allt åt mig själv! Trodde helt ärligt att det var du på avatarbilden! Tänk så fel man kan ha...
Men trevligt att det inte bara är kostymnissar med välstrukna skjortor på forumet som visar upp dinkor som kostar
tre månadslöner eller mer för en knegare. Inte fel att köpa en mekanisk klocka för under ett kex, ser bra mycket
dyrare ut också. (Och när jag tänker efter så ser mannen på avataren välbekant ut, någon slags samhällsdebattör
och kulturpersonlighet...? Kommer bara inte ihåg namnet...)

upperbody.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul! Gillar fyrkantiga boetter men aldrig kommit till skott. Hade nog gjort sig bättre utan datumbubbla, men det går ju att lösa själv på en så billig ;)
 
Topp