• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låna verktyg i Sthlm tråden

Amme

Basic
I en tid där miljötänk och delad ekonomi växer med appar som Hygglo och allt möjligt saknar jag en tråd där man kan efterlysa klockrelaterade verktyg. Själv har jag lite att dela med mig men inget avancerat.
Har dock en del lysmassa i olika färger att skänka om nån vill forska lite på det

Själv söker jag just nu en crystal press att låna/hyra. Kan även komma med grejerna och en kaffe om man är rädd för Ove Sundberg och inte vågar låna ut :)

Jag förstår hur du tänker och för vissa verktyg kan det eventuellt fungera. För andra inte.

Min erfarenhet är att många urmakar- verktyg gör sig väldigt dåligt i oerfarna händer då de är ganska sköra.
Senaste exemplet när en granne kom över för att och låna ett bandverktyg. Böjt till oigenkänlighet när denne var ”klar”.

Just glaspress är väl i och för sig en av de lite mer tåligare grejerna ..

Ja det e sant. Jag tänkte att alla som behöver det specifika verktyget är insatta i användandet oxå men så kanske inte är fallet...

Tillbaka
Topp