• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Långa ändlänkar eller går det att böja...?

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag SKA få till ett bra avslut på ett jubilee till min Tudor Heritage Chrono.
Har letat men inte hittat ett Jubilee som har en längre ”överdel” som jag skulle kunna böja till eller ett Jubilee som är gjord för Tudor HC.
6E6A4A55-68ED-44C7-B330-7C36B743568D.jpeg

Någon som sitter på en finfin idé på hur jag kan få ett fint avslut mot boetten?
 

MickeRe

Breitling
Jag skulle försöka få tag på en modellspecifik vikt ändlänk till en klocka som är av liknande tjocklek. T.ex en Seiko SKX. Det kommer nog vara svårt att hitta en solid ändlänk som passar.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle försöka få tag på en modellspecifik vikt ändlänk till en klocka som är av liknande tjocklek. T.ex en Seiko SKX. Det kommer nog vara svårt att hitta en solid ändlänk som passar.
SKX har korta bandhorn så länken passar finfint på en SKX och Tudor har längre bandhorn.
Men, som du säger. Lösningen kan vara att hitta ändlänkar till en liknande klocka.
Jakten fortsätter!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Nope. Har accepterat att den jakten inte kommer sluta som jag ville + noterat att en del vintage klockor har samma problem så man kan vinkla det som att man får lite mer patina-känsla med att det inte synkar 100% :)
 
Topp