• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låssmed Malmö, försäkring?

Esh

Basic
2-Faktor
Tjenare,

Av händelse så sumpade jag lägenhetsnycklarna på löpen idag, är i dagsläget hemma hos en vän så är inte utan tak!
Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet av diverse låssmeder i stan? Ringde runt lite förut men fick endast svar hos en som lät aningen oseriös. Vad kan det tänkas gå på? Han jag pratade med ville ha 3200:- vilket såklart kanske är rimligt men tveksam på firman.

Någon som varit med om liknande?
Försökte även ringa försäkringsbolaget (länsförsäkringar, ungdom) för att se om drullen täckte denna ”olycka” att tappa nycklarna, fick till svar att skadereglerarna är på plats igen på måndag men att jag skulle göra en skadeanmälan. Vad tror ni om det?

Långsökt men KS brukar för det mesta ha väldigt rimliga och kunniga svar!

Låssmeden är som mäklaren; sinnessjukt dyrt för inget jobb alls! De stoppar in en ståltråd och låser upp innifrån, tar 30 s.
Dvs ta första bästa!

Kan gå! :D
A4441A7B-8E0A-4658-94F8-3EED597429E3.jpeg

Skämt åsido mött massor av låssmeder i mitt föregående yrke dag som natt, jourkillarna brukar vara bra och snabba. Försäkringen bör rimligtvis ta denna kostnad, ingen jour kopplad till ditt skadebolag?

Kan gå! :D
A4441A7B-8E0A-4658-94F8-3EED597429E3.jpeg

Skämt åsido mött massor av låssmeder i mitt föregående yrke dag som natt, jourkillarna brukar vara bra och snabba. Försäkringen bör rimligtvis ta denna kostnad, ingen jour kopplad till ditt skadebolag?
Nja, är hyresrätt och när jag pratade med deras jour för att se om de hade ngn kontakt var svaret nej.

Hade jag haft balkong hade jag klättrat för att slippa kostnaden hahaha

Ring låssmed, annars kan man ifrågasätta hyresvärden som inte har jour? Vad för hyresvärd har du ?

Safeteam(lås borgström)
Malmö låsstjänst
Låscentralen

Alla är kända firmor, vet ej vad dom kostar dock, men ring fråga pris, ju fortare dessto bättre.
Använt alla i tjänsten mer eller mindre och kan intyga dom är seriösa men det var par månader sen sist.

Ring låssmed, annars kan man ifrågasätta hyresvärden som inte har jour? Vad för hyresvärd har du ?

Safeteam(lås borgström)
Malmö låsstjänst
Låscentralen

Alla är kända firmor, vet ej vad dom kostar dock, men ring fråga pris, ju fortare dessto bättre.
Använt alla i tjänsten mer eller mindre och kan intyga dom är seriösa men det var par månader sen sist.

Tack för återkoppling! Jouren är ytterst tveksam, hon trodde att oavsett tid så är det låssmed som gäller, även de timmar servicecentret har öppet (kontorstid). Fastighetsvärden är akelius.

Blev öresundslås, kändes någorlunda seriös och kunde vara på plats om 1h ca.

Kostnad ca 2,4-3,5tkr beroende på borrningen

När jag trodde att jag tappat nycklarna i höstas kollade jag med ett par låssmeder i Stockholm. 1700-2200kr tog de för att borra upp ett lås samt lirka upp ett genom brevlådan. 1500-3000kr för ett nytt lås. Försäkringsbolag brukade ta det enligt han som slutligen kom.
Historien slutade lyckligt då det visade sig att jag glömt nycklarna hemma och endast understa låset var låst. Aldrig blivit så glad för att betala 1500kr för 30s arbete. :)

När jag trodde att jag tappat nycklarna i höstas kollade jag med ett par låssmeder i Stockholm. 1700-2200kr tog de för att borra upp ett lås samt lirka upp ett genom brevlådan. 1500-3000kr för ett nytt lås. Försäkringsbolag brukade ta det enligt han som slutligen kom.
Historien slutade lyckligt då det visade sig att jag glömt nycklarna hemma och endast understa låset var låst. Aldrig blivit så glad för att betala 1500kr för 30s arbete. :)

Fan att de inte installerat brevinkast hos mig, verkar vara riktigt smidigt! Som tur är har jag bara ett lås!

Tack för återkoppling! Jouren är ytterst tveksam, hon trodde att oavsett tid så är det låssmed som gäller, även de timmar servicecentret har öppet (kontorstid). Fastighetsvärden är akelius.

Blev öresundslås, kändes någorlunda seriös och kunde vara på plats om 1h ca.

Kostnad ca 2,4-3,5tkr beroende på borrningen

Akelius har jour, tänkte mer du kunde använda deras låssmed då dom brukar har strukturerad jour verksamhet för div händelser.

Men bra!

Akelius har jour, tänkte mer du kunde använda deras låssmed då dom brukar har strukturerad jour verksamhet för div händelser.

Men bra!
Tydligen så har de ingen låssmed de rekommenderar eller har samarbete med! Frågade dem båda idag och igår. Verkade dock vara virriga människor på den där jouren då de efter varje fråga sa ”häng kvar lite”.

Blir att samtala vidare med akelius på måndag för att reda ut ett och annat!

Brevinkastet är ju å andra sidan lika smidigt för tjuven. Och en källa till ljudläckage från trapphus etc.

True!
Jobbet landade på 3050:-, killen som kom gjorde ett snabbt och effektivt jobb. Kändes seriös. Återstår att se om försäkringsbolaget tar det på drullen. Tänkte även lyfta frågan mot akelius hur de resonerar kring de bristfälliga svaren från jouren. Men man vet åtminstone tills nästa gång och man är fortfarande vid liv så allting gott!

Trevlig midsommar folket!

Tillbaka
Topp