• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

...

Jag inser hur ni alla kommer att bli avundsjuka över min situation, men här kommer ett par bilder från gårdagen iaf.

Living the dream

Tur arr sambon och den fem månader gamla dottern inte är på dåligt humör iaf
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    273.9 KB · Visningar: 5,029
  • image.jpg
    image.jpg
    202.1 KB · Visningar: 4,787
  • image.jpg
    image.jpg
    473.4 KB · Visningar: 4,785

JayJay

Rolex
Byggde klart mitt hus för ca ett år sedan. Sålde det nyss för att jag helt enkelt anser mig bo i fel ände av riket. Har köpt ett hus från -75 där det mesta är i "originalskick"... så jävla osugen på ytterligare ett par år med varje helg i snickarbyxor... Men har man satt fan i båten får man ro han iland.
M a o ska du veta att du är ganska långt ifrån ensam i din renoveringssituation.
 
Ett projekt i taget är inte din grej?

Nej då får jag inget gjort.
Jag funkar bäst när jag river upp precis allt jag kan riva och skapar totalt kaos överallt, sedan kan jag inte sova på ett halvår pga ångesten över att jag inte hinner färdigt alla mina projekt. Oftast genomför jag 80-90% av vardera projekt, sedan lejer jag bort resten för då har jag totalt tappat intresset.

Man kan säga att stressen och ångesten driver mig till att jobba all vaken tid med denna typ av projekt. Det är långt ifrån mitt första projekt av snarlik sort, så man håller på att känna sig själv vid det här laget.

Jag har testat att påbörja en sak och sedan glra det helt klart, men ön så länge har jag inte lyckats fullfölja ett helt projekt till 100%. :woot: Det slutar alltid med at jag gör kanske 10-15% av jobbet innan jag tröttnar och tycker att det känns skitdrygt. Vet ej varför det är så, men det är helt klart inte bra.
 
Såhär är iaf tanken att det ska se ut när det är klart. Nästan där va? :woot:

Btw, hör av er om ni vill ha lite husritar eller bygglovsökarhjälp, sambon som är mammaledig jobbar med detta och hon börjar verka rastlös!:eek:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    89.6 KB · Visningar: 2,098
  • image.jpg
    image.jpg
    100.8 KB · Visningar: 2,017
  • image.jpg
    image.jpg
    127.1 KB · Visningar: 2,027

vonhall

Rolex
Måste erkänna att jag fick lite värk i själen när jag såg de första bilderna! Men om resultatet blir som de sista bilderna så tycker jag nog att det är värt lite ångest :)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag jobbar med hus (arkitekt) , det jag brukar rekommendera kunder är att avsluta del för del o inte påbörja nästa innan den förra är klar. Sätta en realistisk budget o försöka hålla denna . Planera innan man startar.

Enkelt va!

Avslut / avslut / avslut
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag som fick brutal ångest av att renovera köket och badrummet i lägenheten. Och det gick ändå rätt snabbt med 60% kaos. Så jag sympatiserar med dig! :blackeye:
 
Jag jobbar med hus (arkitekt) , det jag brukar rekommendera kunder är att avsluta del för del o inte påbörja nästa innan den förra är klar. Sätta en realistisk budget o försöka hålla denna . Planera innan man startar.

Enkelt va!

Avslut / avslut / avslut


Även om det ser ut som ett helvette nu så är egentligen allt uppbyggt enligt din metod. Övervåning + gräsmatta i år, nedervåning och tillbyggnader nästa år, samt verkstad året därpå.

Året innan gjordes tak samt uppvärmning. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Förstår din situation! Ska anlägga en ekologisk rabbatt kommer aldrig till skott :woot:

Kommer bli riktigt bra ska du se, cheers
 

MariaE

Panerai
Ser ut som en snygg målbild. Då kan det var värt att bo i ett plockepinn ett tag.
Jag är en äkta arbetsledare (läs:kontrollfreak). Planerar projekt, låter andra genomföra dom (under min uppsikt) och sen har jag alltid tydliga slutdatum/avslut. Har jag färre än 3 projekt så får jag romerska filliderran (enligt mamma ett allvarligt tillstånd som träder i kraft när barn fått sockerchock och sömnbrist samtidigt) och jag måste då hitta på helt nya ganska onödiga projekt.

Kontroll/Kontroll/Kontroll :borg:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ditt badrum ser ut som när jag utförde behovet på Bazaren i Istanbul. Skillnaden var att det skulle se ut så, hål i golvet style...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det ett nytt hus? Eller renoverar du ditt gamla?

Det du visat på bild tidigare av ditt garage så hade du ju kunnat bo i det? Jäkligt fint...

...fast det kanske du hyrde ut iof.
 
Är det ett nytt hus? Eller renoverar du ditt gamla?

Det du visat på bild tidigare av ditt garage så hade du ju kunnat bo i det? Jäkligt fint...

...fast det kanske du hyrde ut iof.


Det är ett gammalt hus som vi renoverar. Det är egentligen bara fasaden som sparas som underlag inför putsning av fasaden.

I mitt gamla garage har jag gjort ett gym, det hyr jag inte ut för tillfället. Gymprojektet är precis färdigställt vilket känns finfint IOM att husrenoveringen drar igång! :woot:
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    27.4 KB · Visningar: 1,095

JayJay

Rolex
För det ändamålet har jag faktiskt köpt en minigrävare, sjukt roligt! :-D
Du lever fan drömmen.
Det är ett gammalt hus som vi renoverar. Det är egentligen bara fasaden som sparas som underlag inför putsning av fasaden.

I mitt gamla garage har jag gjort ett gym, det hyr jag inte ut för tillfället. Gymprojektet är precis färdigställt vilket känns finfint IOM att husrenoveringen drar igång! :woot:
Sa jag förresten att du fan lever drömmen?
Jävla gottegris e va du e. :cigar:
 
Topp