• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Strindberg

Patek
2-Faktor
@MaziK Lätt värt lite "smör" nu för bättre grannsämja senare, ni ska ju trots allt bo där - förhoppningsvis - länge.
Delvis därför vi sket i att bygga, trist att bli tittad snett på. Grannen fick en häck och något omplanerat jordbruk i flyttpresent (de bor mitt i vår mark)...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg
50 kvm masonit+linoleum borta! I helgen - slipa golv!
 

Edin

Panerai
Är du säker på att inte mer försvann om du använde den där maskinen till jobbet? :D
Annars har jag i tysthet beundrat ditt och andras slit i denna tråd. Snart kanske jag med får posta lite i denna tråd..
 

Skolläraren

Panerai
Har varit och pratat med Älvsbyhus i dag, fixat klart allt med dem och sedan varit till banken och fått ett lånelöfte. Nu är det bara att sätta namnet på kontrakten och sedan är vi officiellt igång! Preliminärt klart senast v. 35 nästa år, men mycket troligt att det kan vara klart redan i juni.
 

snajgel

Panerai
Vet inte om det har undgått någon i den här tråden men Clas Ohlson firar sin 200ade butik idag med 20% på hela sortimentet i alla butiker. I web-shoppen kan man använda CO200 som rabattkod.

PS. Kan vara så att erbjudandet endast gäller medlemmar, vet inte riktigt. DS
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
image.jpg
Börjar bli klara med servicen :)

Bad om att få lite tomrör draget för belysning på skaftvägen samt lite tomrör där trädgård och där förhoppningsvis garaget kommer att vara
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vi har "tyvärr" fyra angränsande grannar varav tre har redan haft synpunkter på det ena och andra. Kan tilläggas att två av dem bott i sina hus mindre än ett halvår och den tredje kommer bygga nytt hus på den andra delen av tomten som styckades ..... Men vi försöker hålla god ton och inte skapa för strul

Vad har de haft för synpunkter? Bra att veta...
Har nämligen också köpt tomt nyligen och håller på och ritar för bygglov.
 

Poppe

Cartier
Tänkte haka mig in här. Ser att ni har lite grejer för er. Jag fick ett ryck att göra om vrdagsrummet i min bostadsrätt. Började regla och riva ner tapet när jag insåg att målaren måste komma nästa vecka. Ringer till han som jag har bra kontakt med, "hinner inte innan november" utbrister den skojaren när jag står med nedriven tapet och sågade reglar upp till knävecken. Aj fan tänker jag och inser att det faller på min lott att måla/spackla, eller om det var spackla/måla. Hmm ska man inte slipa mellan?

Sagt och gjort jag börjar på, inser mitt i renoveringen att det jag sparar in på snickare och målare här inte är en skitsumma. Ca 3h efter att jag räknat klart på vad jag sparade var beställningen lagd. Så mitt i renoveringen kom ett litet paket.

Status nu. Jag har kvar att måla två av hyllorna och koppla in spottar i varje hylla, samt lista runt om, sen är det fetstädning som gäller.

Summa summarum, jag är inte helt nöjd med mitt spacklande som uppenbarade sig efter att jag målat och kvällssolen låg på snett in i rummet, även innerhörnen i hyllorna blev inte helt 100. Men jag ser det som att jag har lärt mig mycket och när det är dags för sovrummet så kommer det bli många resor bättre. Och jag sparade ju en Rolex i arbetskostnad ;)

IMG_2042.JPG IMG_2049.JPG IMG_2051.JPG
IMG_2160.JPG
IMG_2166.JPG
IMG_2171.JPG
IMG_2199.JPG
IMG_2200.JPG


Edit, Glömde nämna att trots misären i flera veckor utan vardagsrum och byggdamm överallt(precis överallt) så är jag glad att jag gjorde det. Nästa gång ska det planeras lite mer noggrant bara
 

Bilagor

  • IMG_2053.JPG
    IMG_2053.JPG
    174.8 KB · Visningar: 159
  • IMG_2060.JPG
    IMG_2060.JPG
    189.5 KB · Visningar: 157
  • IMG_2061.JPG
    IMG_2061.JPG
    156.8 KB · Visningar: 158
  • IMG_2065.JPG
    IMG_2065.JPG
    121.2 KB · Visningar: 152
  • IMG_2075.JPG
    IMG_2075.JPG
    98.6 KB · Visningar: 156
  • IMG_2102.JPG
    IMG_2102.JPG
    147.3 KB · Visningar: 153
  • IMG_2104.JPG
    IMG_2104.JPG
    110.9 KB · Visningar: 158
  • IMG_2196.JPG
    IMG_2196.JPG
    107.9 KB · Visningar: 160
image.jpg
image.jpg
Snyggt jobbat alla! Den här tråden blir ju skitbra!

Det är inte det att Jag själv slöar, men det är rätt mycket jobb som kommit emellan.

Jag drar vidare med lite el och visar även en obligatorisk elmaskin för alla som pysslar hemma! Hitachis nya batteridrivna cirkelsåg. Testa den en gång och du måste ha den!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Själv gjort ett mindre "arbete" i veckan. Tjejens mosaik i köket såg för jävligt ut och rimmade inte särskilt väl med resterande lgh. Gick och köpte färg och så här blev det.


Innan
image.jpg


Efter
image.jpg
Snyggt! Jag målade hela badrummet med kakelfärg, såg jättelätt ut på videon. Tog tre dagar.....
 
Topp