• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt avundsjukan flöda...stora husrenoveringstråden

Edin

Panerai
Ser bra ut, nästan så att du skall hyra en automatskruvdragare om det finns band med trallskruv.

Ett jä..a helvete att dra dem där skruvarna. Jag hade cc50 med på reglerna. Vet inte hur många skruv jag drog i :D

Funderade allvarligt på det jag med! Googlade lite snabbt men hittade inget att köpa tyvärr..
 

daviid

Omega
Vilket jävla monster till trädäck! Jag tyckte mitt 35m2 däck var stort och jobbigt att skruva ihop. Det där måste ju vara 100m2?
 

kay75

Omega
27366D01-6115-4ACF-ABC3-E8A4B86898DF.jpeg

Första delen av nya altandäcket klart!
Dold skruvning blev riktigt bra. Värt det, även om det tog längre tid o kostade en del extra jämfört med att köpa vanliga skruv.....:D
jäklar va fint ni har det! min stil det =)
 

Roxen

Cartier
Ja det vart lite större än vad vi kunde tänka oss. Men hey, vi har mycket tomt kvar och det är bara trevligt när det finns mycket plats.

Hur är tempen i er nya pool då?

Kommer troligen bli utmärkt! Kulörta lyktor och ni kan ta inträde sedan ;)

Täcket ligger och sölar i Frankrike så än så länge max 29, skall upp till 32. Går på effektiv bergvärme så värms förvånadsvis fort!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Så jävla glad jag är. Mycket kvar men det är en stor milstolpe
Ursäkta för de dåliga bilderna.

20180708_191808.jpg
20180708_191331-01.jpeg
20180708_192014.jpg
1020482.jpg
1020481.jpg
20180708_191423.jpg


För den som är intresserad så är de invändiga måtten 4.0x5.60 samt höjden är på 2.29.

Loftet är inte klar ännu återkommer med måtten på det


Det som är kvar i grova drag :D

Måste spacklas invändigt
Målas invändigt
Montera lister
Målas utvändigt
Måste göra klart loftet (isolering +golv)
Klinkers skall läggas
Elen skall kopplas in
Värmepump skall installeras
Porten skall installeras
Rännorna skall hängas på
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Vilket jävla monster till trädäck! Jag tyckte mitt 35m2 däck var stort och jobbigt att skruva ihop. Det där måste ju vara 100m2?

Vet inte hur mycket som är lagt men när allt är klart kommer det vara lite över 300 kvadrat. Ingen minns en fegis sa vår kontakt på XL bygg. :D
 

Edin

Panerai
Kommer troligen bli utmärkt! Kulörta lyktor och ni kan ta inträde sedan ;)

Täcket ligger och sölar i Frankrike så än så länge max 29, skall upp till 32. Går på effektiv bergvärme så värms förvånadsvis fort!

Nej du! Jag postar de kulörta lyktorna och biljettrullen till dig. Tror ditt bygge vart dyrare så du behöver nog de mer än oss. ;)

Grodätare alltså.. 29 känns som på tok för varmt för mig. Vi har runt 18 i ”vår pool”.
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Så jävla glad jag är. Mycket kvar men det är stor milstolpe
Ursäkta för de dåliga bilderna.

20180708_191808.jpg
20180708_191331-01.jpeg
20180708_192014.jpg
1020482.jpg
1020481.jpg
20180708_191423.jpg


För den som är intresserad så är de invändiga måtten 4.0x5.60 samt höjden är på 2.29.

Loftet är inte klar ännu återkommer med måtten på det


Det som är kvar i grova drag :D

Måste spacklas invändigt
Målas invändigt
Montera lister
Målas utvändigt
Måste göra klart loftet (isolering +golv)
Klinkers skall läggas
Elen skall kopplas in
Värmepump skall installeras
Porten skall installeras
Räntorna skall hängas på

Härligt kämpat!
 

demondave

Rolex
Så jävla glad jag är. Mycket kvar men det är en stor milstolpe
Ursäkta för de dåliga bilderna.

20180708_191808.jpg
20180708_191331-01.jpeg
20180708_192014.jpg
1020482.jpg
1020481.jpg
20180708_191423.jpg


För den som är intresserad så är de invändiga måtten 4.0x5.60 samt höjden är på 2.29.

Loftet är inte klar ännu återkommer med måtten på det


Det som är kvar i grova drag :D

Måste spacklas invändigt
Målas invändigt
Montera lister
Målas utvändigt
Måste göra klart loftet (isolering +golv)
Klinkers skall läggas
Elen skall kopplas in
Värmepump skall installeras
Porten skall installeras
Rännorna skall hängas på

Förgmatchad port, det är detaljerna som gör det! ;)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ååh, vad ni blir avundsjuka på Strindberg, som orkar renovera på kvällskvisten!
Och han är ju så imponerande med sitt fokus och sitt minne, säkert någon annans fel att han hann glömma på strax under fem minuter att han målat tröskeln med extra stark grundfärg.
IMG_9322.JPG
 
Ååh, vad ni blir avundsjuka på Strindberg, som orkar renovera på kvällskvisten!
Och han är ju så imponerande med sitt fokus och sitt minne, säkert någon annans fel att han hann glömma på strax under fem minuter att han målat tröskeln med extra stark grundfärg.
IMG_9322.JPG


Som igår kväll när jag skulle kapa till en räckesstolpe och yrade runt i lätt 15 minuter och letade hörselskydden och hittade dom på mitt eget huvud. :D :D
 

Edin

Panerai
Igår drog jag i sista skruven i all den trall vi hade tills nästa lass kommer.
861F1170-06DC-4FA5-9477-4B050FE41083.jpeg


hahaha! 300 - det är ju bara sjukt!

Haha 300 är inte att leka med, tycker våran på 100 är stor :D

Ja det blev ”lite stort” men då kommunen sa att det måste vara 8 meter mellan stora och små husen blev bara den skillnaden 30 kvadrat. Blir dock inte mycket till trädgård är tanken. En fotbollsplan till parkering, en ubåt till BDT bädd och sen en liten nätt gräsplätt till mig att spela badminton/fotboll/golf på.

Juste, vi ska inkassera en skuld från stombuggaren och beställa ett förråd med. Även där ska det till en liten altan så man kan skjuta in två lasrar (segelbåten då) under. :p
 

EmilW

Omega
Igår drog jag i sista skruven i all den trall vi hade tills nästa lass kommer.
861F1170-06DC-4FA5-9477-4B050FE41083.jpeg






Ja det blev ”lite stort” men då kommunen sa att det måste vara 8 meter mellan stora och små husen blev bara den skillnaden 30 kvadrat. Blir dock inte mycket till trädgård är tanken. En fotbollsplan till parkering, en ubåt till BDT bädd och sen en liten nätt gräsplätt till mig att spela badminton/fotboll/golf på.

Juste, vi ska inkassera en skuld från stombuggaren och beställa ett förråd med. Även där ska det till en liten altan så man kan skjuta in två lasrar (segelbåten då) under. :p
Ser ut att bli riktigt bra! Såg tidigare diskussionen ang bandad skruv och ett tips är att kolla med lokala uthyraren av handmaskiner, Hilti har en batteridriven skruvautomat med passande bandad trallskruv! Får ju fortfarande använda skruvdragaren till stomvirket men är sjukt smidigt att lägga ut trallen och mata på :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Igår drog jag i sista skruven i all den trall vi hade tills nästa lass kommer.
861F1170-06DC-4FA5-9477-4B050FE41083.jpeg






Ja det blev ”lite stort” men då kommunen sa att det måste vara 8 meter mellan stora och små husen blev bara den skillnaden 30 kvadrat. Blir dock inte mycket till trädgård är tanken. En fotbollsplan till parkering, en ubåt till BDT bädd och sen en liten nätt gräsplätt till mig att spela badminton/fotboll/golf på.

Juste, vi ska inkassera en skuld från stombuggaren och beställa ett förråd med. Även där ska det till en liten altan så man kan skjuta in två lasrar (segelbåten då) under. :p
gött!
du lägger dem tätt yes?
 

EmilW

Omega
gött!
du lägger dem tätt yes?
Yes! När det är så stora ytor skulle jag kontrollmäta då och då så det inte bär iväg. Räcker ju med att några plankor skevar åt samma håll för att det ska sticka iväg på slutet. Allt går att ljuga till men man ska ju kunna leva med vetskapen om det ;)
 

Edin

Panerai
gött!
du lägger dem tätt yes?

Självklart!!

Yes! När det är så stora ytor skulle jag kontrollmäta då och då så det inte bär iväg. Räcker ju med att några plankor skevar åt samma håll för att det ska sticka iväg på slutet. Allt går att ljuga till men man ska ju kunna leva med vetskapen om det ;)

Vi lägger som olika fack då mamma inte vill ha en massa skarvar så det är mer eller mindre mönsterpassning. Drog iväg lite i slutet på andra facket men är ju en altan och inte ett finsnickeri jobb. Inget du kommer se om du inte vet/letar efter det.
 

EmilW

Omega
Självklart!!



Vi lägger som olika fack då mamma inte vill ha en massa skarvar så det är mer eller mindre mönsterpassning. Drog iväg lite i slutet på andra facket men är ju en altan och inte ett finsnickeri jobb. Inget du kommer se om du inte vet/letar efter det.
Så är det verkligen! Tycker själv det är skitsnyggt när man gör som ni med fack så är övertygad om att det kommer bli kanon!
 

Molgan

Cartier
Igår drog jag i sista skruven i all den trall vi hade tills nästa lass kommer.
861F1170-06DC-4FA5-9477-4B050FE41083.jpeg






Ja det blev ”lite stort” men då kommunen sa att det måste vara 8 meter mellan stora och små husen blev bara den skillnaden 30 kvadrat. Blir dock inte mycket till trädgård är tanken. En fotbollsplan till parkering, en ubåt till BDT bädd och sen en liten nätt gräsplätt till mig att spela badminton/fotboll/golf på.

Juste, vi ska inkassera en skuld från stombuggaren och beställa ett förråd med. Även där ska det till en liten altan så man kan skjuta in två lasrar (segelbåten då) under. :p

Nu ser jag att du lagt den mesta trallen så köptips kanske inte behövs.
Men hur som helst, jag införskaffade mig en https://www.prisjakt.nu/produkt.php...k3eWZZCWEPr6Q-6Qyhj-yX8jk7UBH1CxoCXl8QAvD_BwE
Inför ett tidigare större projekt, den kan man ladda med allt från 90mm spik till trallskruv i rostfritt som har torx t-20 skalle, väldigt användbar apparat, gudomlig när man skall spika takstolar..
 
Topp