• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata Panerai Due

Äsch. Käka snabbmat och chips i två månader så är saken löst.
Redan de gamla Aztekerna hävdade följande ”anpassa kroppshyddan efter klockan och inte tvärtom”.

Och ska vi vara ärliga - hur mycket kommer du lida av din kärlkramp & bukfetma när du har en helskön panna på armen?
Ibland behöver bara ta ett steg tillbaka för att se hela spelplanen.
Bra där! Du tillhandahåller även idag otrolig visdom!
 

martaSM30

Audemars
Provade ”mini-Panerai” på 38mm idag! Lite tråkigt med 30m men men. Gillar!!
EB2176C4-E775-4C39-9BBB-B6CA38769B99.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Provade ”mini-Panerai” på 38mm idag! Lite tråkigt med 30m men men. Gillar!!
EB2176C4-E775-4C39-9BBB-B6CA38769B99.jpeg
Ser kanon ut. Sen är ju givetvis smaken som röven (klöven) Men jag tycker även kvinnor, generellt, bör upp en ”oversize” panna bättre än vad en man gör. (Med tanke på forumdel kanske jag kliver någon på tårna nu) Due på bilden ser som sagt riktigt bra ut. Men beroende på vad du känner dig bekväm med ska du imho inte vara rädd att även gå upp i storlek. Hade jag haft en panna med motsvarande ”närvaro” på armen som min 44mm har på frugan hade jag aldrig kunnat bära upp den självsäkert eller tyckt det lirar bra. Men på frugan däremot tycker jag det ser riktigt bra ut. Anyhow, hoppas du hittar en panna du trivs med.
F4363969-9B26-483A-ADC8-1523BB5EAB74.png
 

martaSM30

Audemars
Ser kanon ut. Sen är ju givetvis smaken som röven (klöven) Men jag tycker även kvinnor, generellt, bör upp en ”oversize” panna bättre än vad en man gör. (Med tanke på forumdel kanske jag kliver någon på tårna nu) Due på bilden ser som sagt riktigt bra ut. Men beroende på vad du känner dig bekväm med ska du imho inte vara rädd att även gå upp i storlek. Hade jag haft en panna med motsvarande ”närvaro” på armen som min 44mm har på frugan hade jag aldrig kunnat bära upp den självsäkert eller tyckt det lirar bra. Men på frugan däremot tycker jag det ser riktigt bra ut. Anyhow, hoppas du hittar en panna du trivs med.
F4363969-9B26-483A-ADC8-1523BB5EAB74.png
Håller med, det är något ”untzigt” med en större klocka!
Provade brorsans submersible i somras, lite för mycket närvaro på den dock🙃
Hopps de fortsätter med 38mm och att utveckla den. Tror det finns en marknad!
DB5BE892-5F2F-4C81-BF6F-47B1F6EB60F6.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Håller med, det är något ”untzigt” med en större klocka!
Provade brorsans submersible i somras, lite för mycket närvaro på den dock🙃
Hopps de fortsätter med 38mm och att utveckla den. Tror det finns en marknad!
DB5BE892-5F2F-4C81-BF6F-47B1F6EB60F6.jpeg
De fortsätter helt klart utveckla den. Trenden just nu är mer traditionellt kvinnliga färger och material. (Exempel - kolla översta raden under Due på Panerai.com, det är senaste släpoen.) Det är nog bra på ett vis, men jag tycker även tidigare modeller som jag tror de tänkte skulle bäras av män med små handleder fungerar mycket bra på kvinnor. Om de släpper en Submersible som din brors fast i 38mm så tycker jag att du ska överväga den :)
 

martaSM30

Audemars
De fortsätter helt klart utveckla den. Trenden just nu är mer traditionellt kvinnliga färger och material. (Exempel - kolla översta raden under Due på Panerai.com, det är senaste släpoen.) Det är nog bra på ett vis, men jag tycker även tidigare modeller som jag tror de tänkte skulle bäras av män med små handleder fungerar mycket bra på kvinnor. Om de släpper en Submersible som din brors fast i 38mm så tycker jag att du ska överväga den :)
Bra släpp! Den gör sig i rosé🥲

Panerai gör det snyggt - går ner i storlek utan att lusa ner dem med diamanter och rosa visare.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bra släpp! Den gör sig i rosé🥲

Panerai gör det snyggt - går ner i storlek utan att lusa ner dem med diamanter och rosa visare.
Haha, det har du rätt i. Jag har varit så upptagen i huvudet med irritation på färgval på en del andra modeller, men det är sant att det hade kunnat vara mycket värre om man jämför med vad som händer hos många andra märken. :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Precis som @martaSM30 säger tycker jag det hedrar Panerai att de inte tar ”the easy way out” och bara gör en mindre klocka strösslar på lite stenar och gör dem med rosa pärlemo i hopp om att attrahera annat än folkölsdoftande alfahanar med hår på axlarna.

Sedan måste jag villigt erkänna att den dag de släpper en Panna med en mattrosa tavla så står jag först i kön 😍
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Själv är jag inte särskilt intresserad men jag skulle lätt tänka mig att köpa en Due till frugan. Hade nog kunnat vara ett riktigt bra komplement till hennes Datejust.
Det var iofs Due jag började kolla på till mig själv innan jag insåg att det inte är några som helst problem att bära upp en 44mm Luminor med mina 17,5cm handleder, så det kan absolut vara en väg in i träsket!
 
Topp