• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt oss prata Panerai Due

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Går det att byta ut spring bars på en due 42mm? någon som vet?
Bara så du vet @kibo - intresset för Due i den här gruppen är svalt. Det finns väldigt många väldigt mycket bättre och roligare pannor, inkl. andra 42mm. Så du kommer inte få svar.

Du har en Due. Kolla om du kan ta bort dem, det borde väl vara borrade horn isåfall exempelvis.
 

Kibo

Cartier
Bara så du vet @kibo - intresset för Due i den här gruppen är svalt. Det finns väldigt många väldigt mycket bättre och roligare pannor, inkl. andra 42mm. Så du kommer inte få svar.

Du har en Due. Kolla om du kan ta bort dem, det borde väl vara borrade horn isåfall exempelvis.
Du har rätt! synd att din panna är för stor för dig!
 
Senast ändrad:

oystercase

Cartier
Panerai vet. Kontakta Panerai.
Enligt Panerais hemsida så kan man byta till vanliga springbars om man inte vill ha med snabbkopling.

If a customer wants to use a standard strap, the springbar must be replaced by a bigger one, that is however no longer compatible with the QR strap.

 

Kibo

Cartier
Enligt Panerais hemsida så kan mqn byta till vanliga springbars om man inte vill ha med snabbkopling.

If a customer wants to use a standard strap, the springbar must be replaced by a bigger one, that is however no longer compatible with the QR strap.

Tack!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Du frågar samma frågor många gånger både privat till mig och andra samt i tråden. Det här är inte första rundan som du frågat en massa grejer och vi har sagt att vi inte vet, eller så har vi sagt svaret och du frågar ändå igen.

Jag har varit vänlig och svarat på dina frågor ett otal gånger i olika trådar (privat och icke). Jag tycker inte jag är värd spott och spe. Om du tycker att jag skulle satt ned foten privat istället för publikt så kan du eventuellt ha rätt, men vi brukar ha högt i tak och god transparens här. Men att svara som du gjorde gör att jag nu blockar dig.

Min tolkning är att du är nojjig över att du köpt en dyr Panerai som varken du eller någon annan vill ha. Och så låter du det gå ut över oss. Inte okej. Adjö.
 
Senast redigerad av en moderator:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
"köpt en dyr Panerai som varken du eller någon annan vill ha" nu snackar du skit igen.
Du sa själv häromdagen att du hade lite köpångest och jag säger det igen om det inte gick in de tidigare gångerna... Due är den minst populära pannan, det är ytterst få personer som är aktiva i den här delen av KS som har en och det är typ ännu färre som sitter på specifika kunskaper om Due för intresset är så lågt. Det vi gör om någon frågar är att vi kollar Panerai.com eller Watchbase.com eller googlar generellt.

Kort sagt, en gång till, att fråga samma sak minst 4 gånger ger dig inte svaret.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade en due på stål igår och jag tyckte den var helt fantastik. Priset tycker jag också var helt ok, €6200 (listar €7200). Hon prutade på sig själv innan jag ens frågade vad den kostade.

Den blå färgen var grym och även om jag fortfarande tycker att den kändes rätt så stor, så satt den som en smäck. Sista bilden är bredvid min 39mm explorer. Vad tycker ni?

20210826_173523.jpg


20210826_173526.jpg


20210826_173613.jpg


20210826_174040.jpg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag provade en due på stål igår och jag tyckte den var helt fantastik. Priset tycker jag också var helt ok, €6200 (listar €7200). Hon prutade på sig själv innan jag ens frågade vad den kostade.

Den blå färgen var grym och även om jag fortfarande tycker att den kändes rätt så stor, så satt den som en smäck. Sista bilden är bredvid min 39mm explorer. Vad tycker ni?

20210826_173523.jpg


20210826_173526.jpg


20210826_173613.jpg


20210826_174040.jpg

Spontant tycker jag den är för liten och klen. Panerai för mig ska vara stort och lite svulstigt så jag rekommenderar att köra på 44 eller 42 mm på en gång. Jag själv har en explorer 1 (jag svär i kyrkan här jag vet) och tycker den fungerar bra i sin storlek, men jag hade aldrig velat ha en panerai i samma storlek.
 

Caravelle33

Vacheron
Jag provade en due på stål igår och jag tyckte den var helt fantastik. Priset tycker jag också var helt ok, €6200 (listar €7200). Hon prutade på sig själv innan jag ens frågade vad den kostade.

Den blå färgen var grym och även om jag fortfarande tycker att den kändes rätt så stor, så satt den som en smäck. Sista bilden är bredvid min 39mm explorer. Vad tycker ni?

20210826_173523.jpg


20210826_173526.jpg


20210826_173613.jpg


20210826_174040.jpg
Jag tycker du skall köpa det du gillar och strunta i vad alla andra har för åsikt.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Jag provade en due på stål igår och jag tyckte den var helt fantastik. Priset tycker jag också var helt ok, €6200 (listar €7200). Hon prutade på sig själv innan jag ens frågade vad den kostade.

Den blå färgen var grym och även om jag fortfarande tycker att den kändes rätt så stor, så satt den som en smäck. Sista bilden är bredvid min 39mm explorer. Vad tycker ni?

20210826_173523.jpg


20210826_173526.jpg


20210826_173613.jpg


20210826_174040.jpg
Den är riktigt stilig! Gillar du den så köp den.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag provade en due på stål igår och jag tyckte den var helt fantastik. Priset tycker jag också var helt ok, €6200 (listar €7200). Hon prutade på sig själv innan jag ens frågade vad den kostade.

Den blå färgen var grym och även om jag fortfarande tycker att den kändes rätt så stor, så satt den som en smäck. Sista bilden är bredvid min 39mm explorer. Vad tycker ni?

20210826_173523.jpg


20210826_173526.jpg


20210826_173613.jpg


20210826_174040.jpg

Jag tycker att de är helsköna. Jag hade inte varit en OWG med den men som roligare alternativ till en Datejust att bära till mer uppstyrd jobbklädsel- absolut.
 
Ser ut att vara en fin klocka men 3 ATM känns inte rimligt med tanke på vad Panerai är/borde vara….Känns spontant som att denna serien klockor är avsedda för lite mer dressade aktiviteter än sina tooliga syskon.
 
Senast ändrad:
Exakt så, även därför den heter due. Det ska vara din andra klocka :D
Naturligtvis!! Skyller på min "mancold deluxe" som orsakar visa språksvårigheter idag….och visa andra dagar!

Lite skoj och lite allvar:….Jag har siktat in mig på 42-44mm Sub eller Luminor Marina som nästa klocka då dessa för mig känns trogna sitt ursprung och har en outstanding design som jag absolut älskar…Gällande Due så är det såklart en vacker klocka men känns inte som den har det riktiga Panerai dna:t som iaf jag söker….Skott från höften från Panerai för att tilltala ett större klientel??
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Naturligtvis!! Skyller på min "mancold deluxe" som orsakar visa språksvårigheter idag….och visa andra dagar!

Lite skoj och lite allvar:….Jag har siktat in mig på 42-44mm Sub eller Luminor Marina som nästa klocka då dessa för mig känns trogna sitt ursprung och har en outstanding design som jag absolut älskar…Gällande Due så är det såklart en vacker klocka men känns inte som den har det riktiga Panerai dna:t som iaf jag söker….Skott från höften från Panerai för att tilltala ett större klientel??
Ja exakt så.
Fast inte från höften. De verkar sälja bra till fruar och andra medlemmar av Itty bitty wrist committee.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Se där…man lär sig något nytt varje dag…. 👍

Btw, hur kvalar man in i "Itty bitty wrist committee"??? Nu när det är nämnt får jag mindervristskomplex :)
Mycket sitter i huvudet, tror jag. :) Så, om du känner att en 42-44mm Panerai funkar fast såklart är stor på handleden, så får du inte vara med i IBWC.
 
Mycket sitter i huvudet, tror jag. :) Så, om du känner att en 42-44mm Panerai funkar fast såklart är stor på handleden, så får du inte vara med i IBWC.
OK, så om 42-44mm inte funkar pga för stor är man kandidat för IBWC! Bra att veta, tror inte jag kvalar då….Nu känns det bättre :cool:

Hemska tanke om man skulle uppleva att klockan man suktat efter är FÖR stor och man nu endast får förhålla sig till Due :eek:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ok, har jag missförstått? Nåja eftersom det mesta satt i huvudet och jag nu känner mig lugn antar jag att inget problem längre finns!!
Jag tror du tappade mig, eller att vi missförstod varandra nånstans. Jag väljer att tolka det hela så positivt som möjligt och säger... heja heja? Eller försöker du få mig att säga något specifikt?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
OK, så om 42-44mm inte funkar pga för stor är man kandidat för IBWC! Bra att veta, tror inte jag kvalar då….Nu känns det bättre :cool:

Hemska tanke om man skulle uppleva att klockan man suktat efter är FÖR stor och man nu endast får förhålla sig till Due :eek:

Äsch. Käka snabbmat och chips i två månader så är saken löst.
Redan de gamla Aztekerna hävdade följande ”anpassa kroppshyddan efter klockan och inte tvärtom”.

Och ska vi vara ärliga - hur mycket kommer du lida av din kärlkramp & bukfetma när du har en helskön panna på armen?
Ibland behöver bara ta ett steg tillbaka för att se hela spelplanen.
 
Topp