• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lönt att vänta till Malaysia?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Om man är sugen på en GS och har en resa till Malaysia inbokad nästa höst, är det lönt att vänta och köpa där?

Tänker på valutapåslag när man handlar med kort, man kan inte längre handla taxfree i butik där enl nätet osv.....

Nån som har varit där nyligen och har nån info?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har svårt att tro att det skulle löna sig. Bättre att försöka få till en bra rabatt här på hemmaplan. Någon särskild modell du tänker på?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag är i Malaysia, kuala Lumpur och Langkawi, om drygt en månad. Vad jag läst så är åtminstone Langkawi en skattefri del som kanarieöarna. Har sökt men inte hittat någonting klockrelaterta via internet. Kan rapportera när jag väl är där...
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag är i Malaysia, kuala Lumpur och Langkawi, om drygt en månad. Vad jag läst så är åtminstone Langkawi en skattefri del som kanarieöarna. Har sökt men inte hittat någonting klockrelaterta via internet. Kan rapportera när jag väl är där...

Momsen i Malaysia är sex procent, så skattefriheten i sig lär inte göra en jätteskillnad.

En kompis är just nu i Singapore och rappoorterade att alla klockor där helt enkelt är dyra jämfört med Sverige till stor del pga valutaeffekterna just nu. Nu är Singapore inte samma sak som Malaysia iochförsig men de ligger så nära att de borde ha en del korshandel och därmed nån sorts prisutjämning.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Momsen i Malaysia är sex procent, så skattefriheten i sig lär inte göra en jätteskillnad.

En kompis är just nu i Singapore och rappoorterade att alla klockor där helt enkelt är dyra jämfört med Sverige till stor del pga valutaeffekterna just nu. Nu är Singapore inte samma sak som Malaysia iochförsig men de ligger så nära att de borde ha en del korshandel och därmed nån sorts prisutjämning.
Ja jag förväntar mig inga under alls där... Fast just Gnomon har ju en del kul egna editions som kan vara kul att klämma på iaf.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Jag var på Langkawi förra månaden - skattefri zon som sagt = billig sprit och choklad. Klockutbudet är dock skralt, såg bara några standard Seiko och Casio, inga GS, och priserna verkade vara förvånansvärt höga, åtminstone i de få butiker jag hittade.
 
Topp