• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Traillöpning, gin och klockor GTG 5/10 Härnösand - intressekoll!

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag fick en idé.

Tre av mina största intressen är klockor, gin och löpning. Jag satt och funderade på hur man kunde kombinera dessa och göra något tillsammans med andra likasinnade.

Kom på att den ultimata upplevelsen vore väl att springa Härnö trail och därefter ha en GTG i klockornas och ginens tecken på Hernö destilleri den 5/10 2019 när Härnö trail går av stapeln.

Jag har redan kollat av möjligheterna med @Oljud som har preliminärbokat destilleriet detta datum. Blir vi över 6 pers så är det genomförbart!

Jag har också skaffat startplats till Hernö Trail som verkar vara ett fantastiskt traillopp i grym terräng. @krämbulle och jag är på så nu behöver vi bara minst 4 till för att göra denna upplevelse möjlig. Skriv i tråden om ni är intresserade så drar jag ihop en PM grupp så småningom.

Läs mer om Härnö Trail här:
https://harnotrail.se

Läs mer om Hernö destilleri här:
https://hernogin.com

Givetvis är det inget tvång att springa loppet för att hänga med på gin/klock GTGn efteråt. Men det ger pluspoäng! :D
IMG_20181026_182957_695.jpg
IMG_20170917_141006_863.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul gtg! Jag kör höga kusten trail, hör av dig om du tänkt springa den också så får vi säga hej och starta tillsammans :)
Kul! Inga planer på det nu men man vet aldrig. Rätt oerfaren av långa traillopp så tror det räcker med att köra ett i höst :)
 
  • Like
Reactions: R0B

Norken

Panerai
2-Faktor
Grym idé! Hade gärna varit på men väntar tillökning så kan inte boka på något. Om det passar/funkar så kanske jag hoppar på efter sommaren :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hör vad du säger. Om jag ska ha det här som målbild så måste det dock vara mätbart. Tid, anyone?

Trail är svårbedömt när det gäller att förutsäga tider - riktigt svårbedömt, och det är ju det som är lite av charmen, man behöver inte jaga klockan som man har en tendens att göra när det gäller 'vanlig' löpning.

Jag brukar tänka att man som individ kanske rör sig bland medelgoda löpare. Förra året verkar det som att på 9 km så höll de som hamnade i mitten av resultatlistan drygt 6-minuters tempo.

Så jag ger dig en målbild på 43 minuter.
 
Topp