• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lös timvisare på Vostok - lönt att fixa?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lite besviken.
Köpte en Vostok Amphibia i present, nu visar det sig att timhanden är lös och rör på sig när man skakar den.
Förväntar mig självklart inte Rolex-kvalitet, men har en annan Vostok som fungerar helt problemfritt.

Så, frågan är vad det kan vara för fel. Är det lönt att lämna in och få fixat?
I så fall, vad kostar det? Klockan kostar under femhundringen.

Har självklart kontaktat säljaren, så det löser sig nog där (över 6132 sålda objekt med 99,4% positive feedback) men vill ändå vara pro-aktiv.

daviden skrev:
Lite besviken.
Köpte en Vostok Amphibia i present, nu visar det sig att timhanden är lös och rör på sig när man skakar den.
Förväntar mig självklart inte Rolex-kvalitet, men har en annan Vostok som fungerar helt problemfritt.

Så, frågan är vad det kan vara för fel. Är det lönt att lämna in och få fixat?
I så fall, vad kostar det? Klockan kostar under femhundringen.

Har självklart kontaktat säljaren, så det löser sig nog där (över 6132 sålda objekt med 99,4% positive feedback) men vill ändå vara pro-aktiv.

Släng skiten omgående eller åtminstone kasta den i närmast brunn. Den klockan är en styggelse och det närmsta du kan komma ren ondska! Bränn, kasta eller häll syra på! Det viktigaste är att du kommer levande ur den här situationen..

OM visaren bara satts dit fel, så är det lätt att fixa. Gör det själv som en kul grej, lämna in den, eller skicka den till mig, så kan jag sätta dit den igen åt dig. Skicka ett PM i så fall,

Köpte oxå en i present till en kompis för ett par månader sen. Efter två veckor lossnade rotorn.....
Jag har för mig att jag startade en tråd med titeln 'Vostok, bang for the buck?' eller nåt liknande i höstas.....och vi har nog fått svaret på den frågan..:)
@Spencer66, brunnen var det ja! :D

yonsson skrev:
OM visaren bara satts dit fel, så är det lätt att fixa. Gör det själv som en kul grej, lämna in den, eller skicka den till mig, så kan jag sätta dit den igen åt dig. Skicka ett PM i så fall,
Stort tack för erbjudandet! Om säljaren inte har intresse av att fixa det här så tänker jag nog skicka dig ett PM. :)

Tillbaka
Topp