• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lösa visare på mekanisk Tissot

Jag har en gammal Tissot Seastar som tyvärr gick i golvet och efter det har tim- och minutvisaren suttit löst. Inte så att de trillar av, utan de svingar iväg till fel tid när man rör på klockan. När den ligger stilla fungerar den mestadels bra och håller tiden som den ska, men så är det inte riktigt brukligt att ha det.

Tror ni att det skulle vara så enkelt att plocka ut verket och trycka fast visara lite bättre eller har jag förstört nånting på insidan som blir knepigare?

Förstår att det är svårt att svara på det, men jag försöker här innan jag vänder mig till nån urmakare och blir tvungen att betala mer än uret är värt.

Jag bifogar en bild på klockan så att ni kanske får ett hum och vad för en klocka jag pratar om i alla fall.
 
Tillbaka
Topp