• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lövmarknad och klockspottning i Karlskrona

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
A3adWWM.jpg


Det var toppen stämning på årets lövmarknaden i Karlskrona, och ja.. Jag såg en Omega SMP och en Rolex Submariner, en 16610 om jag inte misstar mig.. :p

Min lilla tripp med familjen har varit väldigt trevlig. Midsommarfirandet få äga rum i den svenska skärgården i år, som den borde upplevas :)

9yZxuYm.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser rätt kul ut att de i bakgrunden tittar på dig och säkert tänker "vad fan fotar han sin klocka för".
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Är det bara jag som inte vet, men vad f-n är en lövmarknad?! Åker man dit för att handla löv till midsommarstången eller?
Lövmarknaden är en årlig tradition i Karlskrona sedan långt långt tillbaka (200 år om inte mer)... Vad jag vet så har lövmarknaden en koppling till midsommarn då den alltid äger rum dagen innan midsommarafton. Folk pyntade sina hem med lövkvistar och pyntade sina hem under marknadsdagen. Lövmarknaden är en stor marknad med nöjen, tradition, hemmalagat godis och allt som hör marknader till. Marknaden har sitt centrum på Stortorget i Karlskrona samt i parker och på gator kring stadskärnan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lövmarknaden är en årlig tradition i Karlskrona sedan långt långt tillbaka... Vad jag vet så har lövmarknaden en koppling till midsommarn då den alltid äger rum dagen innan midsommarafton. Folk pyntade sina hem med lövkvistar och pyntade dina hem under marknadsdagen. Lövmarknaden är en stor marknad med nöjen, tradition, hemmalagat godis och allt som hör marknader till. Marknaden har sitt centrum på Stortorget i Karlskrona samt i parker och på gator kring stadskärnan.
Aha, där ser man. Tack, då har jag blivit lite klokare idag också :)
 
Topp