• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ladda ned film till iPad ? Hjälp!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tänkte ladda ned lite film till ipaden så att kidsen har nåt att göra på bilsemestern.

Hur gör jag? Har PC, iTunes och iPads.
 

bluetrain

Cartier
om du alla redan har filmen på din pc i en av vanliga formaten finns det en app som heter playerxtreme som fungerar bra. kostar 5usd eller ngt sådant. med den kan du överföra från din pc och sen spela upp offline.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
om du alla redan har filmen på din pc i en av vanliga formaten finns det en app som heter playerxtreme som fungerar bra. kostar 5usd eller ngt sådant. med den kan du överföra från din pc och sen spela upp offline.

Kan man inte föra över via iTunes om man har rätt format på filmen?


Är sjukt kass på sånt här...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Köp (eller hyr) filmerna iTunes. Väldigt enkelt. Sedan har du Netflix, HBO & viaplay för streaming. Hos viaplay kan du nog även ta hem material för att titta i off-line.

Jag förutsätter att det inte gäller illegalt nedladdade filmer. Det är ingenting som här hemma här.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Köp (eller hyr) filmerna iTunes. Väldigt enkelt. Sedan har du Netflix, HBO & viaplay för streaming. Hos viaplay kan du nog även ta hem material för att titta i off-line.

Jag förutsätter att det inte gäller illegalt nedladdade filmer. Det är ingenting som här hemma här.

Nänä, tänkte konvertera några av kidsens favoritDVDer och ta med på semestern.

Streama i bilen via Netflix funkar icke då jag saknar mobilt nät i bilen.
 

SSL

Audemars
Gå med i Viaplay och gå ur direkt. 1 mån gratis har dom. Så slipper du strulet med filmer till apple-enhet för det är alltid struligt utan appar osv.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Det är lite meck för att få det att fungera.
Först får du rippa DVD till PC'n, finns program på nätet.
Sedan får du konvertera filmen till mp4, finns program på nätet.
Därfter lägger du filmerna i iTunes media bibliotek på PC'n.
Slutligen öppnar du iTunes, kopplar in iPad och synkroniserar.

Har för mig att det var så man gjorde. Var ett tag sedan jag provade.
Finns guider på nätet :)

Edit.
Här finns en utmärkt guide. Handbrake som han tipsar om använder jag och det fungerar smidigt
http://www.pappasappar.se/dvd-filmer-iphone-ipad/
 
Senast ändrad:

Icaras

Rolex
Det är lite meck för att få det att fungera.
Först får du rippa DVD till PC'n, finns program på nätet.
Sedan får du konvertera filmen till mp4, finns program på nätet.
Därfter lägger du filmerna i iTunes media bibliotek på PC'n.
Slutligen öppnar du iTunes, kopplar in iPad och synkroniserar.

Har för mig att det var så man gjorde. Var ett tag sedan jag provade.
Finns guider på nätet :)

Edit.
Här finns en utmärkt guide. Handbrake som han tipsar om använder jag och det fungerar smidigt
http://www.pappasappar.se/dvd-filmer-iphone-ipad/
Kan ju rippa direkt till mp4 eller annat format som iPad kan spela så slipper man trasslet med konvertering :)
 

Ruben

Rolex
Kolla youtube länken, den visar utförligt hur man gör. Tänk bara på att iPad inte stödjer AC3 så man måste konvertera om man nu ska köra med det. Finns program till de om man googlar lite.
Edit: AC3 Killer tror jag programmet heter.
 
Senast ändrad:

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har lagt över en del av ungarnas DVD filmer på vår Ipad. Körde med ett program som heter handbrake för att konvertera till rätt format och la sedan över filmerna till paddan med hjälp av Itunes. Funkade dock inte om det var kopieringsskydd på skivorna, men annars var det rätt smidigt.
 

morrism

Audemars
Finns inte vlc till ipad längre? Funkade skitbra när jag gjorde det, bara välja appen i itunes och dra över filmerna till fältet för appens filer
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag avskyr iTunes, och har man ska handlas med filer igenom det.
Jag kör ibrigde från ileef. Det är ett 32g stort usbminne med tillhörande app (som är extremt smidig). Usb:t har två ändar, en vanlig USB som du har till datorn och ett uttag som passar i mobilen eller ipadens ladduttag.

Enkelt laddar du ner eller lägger in det du vill ha på USB via datorn (bara dra rätt över). När den laddar klart är det bara dra ut Stickan, ta med den på semestern eller vart man nu ska och koppla in den i luren/plattan och se på det du vill. Faktiskt fantastiskt smidigt.

Funkar även att lägga över saker från din mobil/platta om du vill spara det på annat ställe eller har ont om plats.

Appen är dessutom guld, man spelar upp filmer och kan kolla på bilder direkt i den.
http://www.webhallen.com/se-sv/dato..._memory_ios_32gb-_lightning&atcl=external:ref
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Jag avskyr iTunes, och har man ska handlas med filer igenom det.
Jag kör ibrigde från ileef. Det är ett 32g stort usbminne med tillhörande app (som är extremt smidig). Usb:t har två ändar, en vanlig USB som du har till datorn och ett uttag som passar i mobilen eller ipadens ladduttag.

Enkelt laddar du ner eller lägger in det du vill ha på USB via datorn (bara dra rätt över). När den laddar klart är det bara dra ut Stickan, ta med den på semestern eller vart man nu ska och koppla in den i luren/plattan och se på det du vill. Faktiskt fantastiskt smidigt.

Funkar även att lägga över saker från din mobil/platta om du vill spara det på annat ställe eller har ont om plats.

Appen är dessutom guld, man spelar upp filmer och kan kolla på bilder direkt i den.
http://www.webhallen.com/se-sv/dato..._memory_ios_32gb-_lightning&atcl=external:ref
Kör också iLeef. Funkar riktigt bra och smidigt!
 

Ruben

Rolex
1. Hämta vlc från appstore.
2. Plugga i ipaden i datorn
3. Öppna itunes
4. Gå till appar
5. Leta reda på vlc
6. Välj lägg till fil (eller liknande)
7. Välj filmerna
8. Klart

Herregud vad ni krånglar till de.
 

MrPlow

Rolex
Det finns trådlösa hårddiskar som du kan lägga dina filer på och koppla upp mot.

Annars har tex SF Play offline läge.

Men släpp stenålderstänket och skaffa en mobil hotspot i bilen!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kan iPad spela upp MKV utan att man laddar hem en tredjepartsapp?
Nej
1. Hämta vlc från appstore.
2. Plugga i ipaden i datorn
3. Öppna itunes
4. Gå till appar
5. Leta reda på vlc
6. Välj lägg till fil (eller liknande)
7. Välj filmerna
8. Klart

Herregud vad ni krånglar till de.

Krångla och krångla de finns olika sätt bara, själv gör jag inte på något av metoderna i tråden.
Det enklaste Tycker jag är enligt videon. Upplösning 1080p om inte filmerna är för nya, annars faller kvalitén neråt.
Gillar man nytt finns de mesta, subtitles,AirPlay stöd etc och minimalt lagg ( typ aldrig )
Ursäkta den dåliga kvalitén på min film ;)
https://www.dropbox.com/s/t8upajjmvy1hegi/IMG_2730.mkv?dl=0
 
Senast ändrad:

Ruben

Rolex
Nej


Krångla och krångla de finns olika sätt bara, själv gör jag inte på något av metoderna i tråden.
Det enklaste Tycker jag är enligt videon. Upplösning 1080p om inte filmerna är för nya, annars faller kvalitén neråt.
Gillar man nytt finns de mesta, subtitles,AirPlay stöd etc och minimalt lagg ( typ aldrig )
Ursäkta den dåliga kvalitén på min film ;)
https://www.dropbox.com/s/t8upajjmvy1hegi/IMG_2730.mkv?dl=0
Smidigt, men man måste väl ha tillgång till internet? Eller går det att ladda hem?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Smidigt, men man måste väl ha tillgång till internet? Eller går det att ladda hem?
Du väljer bara dom filmerna du vill ha lagrat på paddan, så väljer du "download" istället för "watch"
Så kan du ladda ner filmerna där nät finns på paddan. Å titta på dom offline utan nät
 
Topp