• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lady Rolex 67174 som konstrar

bjrn

Panerai
2-Faktor
Hej,
Jag köpte en Lady Rolex 67174 för något år sedan av Dr Watch, nu har den börjat konstra.
Minut och timvisarna rör sig inte, dock rör sig sekundvisaren. Det går att dra upp och ställa klockan, men sedan står återigen tim o minutvisarna still.

När jag köpte den skulle den varit servad, så jag antar att det är lite för tidigt att lämna in den på "stor service"?!

Vem lämnar man den till? Dr Watch som fixar felet, någon AD eller vilken urmakare som helst?

Såg att det finns sponsorer till KS (samt TTT) som båda har service, finns det någon bättre service-taxa hos någon för att man är med i forumen? Såg att de även var medlemmar i forumen och aktivare än jag själv......:oops:
 

poormans

Rolex
kolla med dr watch till att börja med, skulle tippa på att visarna slirar på axeln om sekundvisaren rör sig rätt

inget dirket ovanligt fel då visarna måste av och på vid service

cheers
christian
 

poormans

Rolex
kolla med dr watch till att börja med, skulle tippa på att visarna slirar på axeln om sekundvisaren rör sig rätt

inget dirket ovanligt fel då visarna måste av och på vid service

cheers
christian
 

F-L-P

Panerai
Tror Christian är inne på rätt spår. Traska in där och förklara problemet.

Samma sak hände mig på en ganska nyservad klocka. Urmakaren löste det över dan genom att trycka fast den slirande visaren lite bättre. Kanske inte ska räkna med det, men man ska ge urmakaren en chans att fixa till det tycker jag.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tror Christian är inne på rätt spår. Traska in där och förklara problemet.

Samma sak hände mig på en ganska nyservad klocka. Urmakaren löste det över dan genom att trycka fast den slirande visaren lite bättre. Kanske inte ska räkna med det, men man ska ge urmakaren en chans att fixa till det tycker jag.

Det var ett antal månader sedan den var hos honom, så jag tyckte att de borde ha lossnat tidigare.....men ni har säkert rätt att det är något sådant fel. Hoppas på det i alla fall! Tack!
 
Topp